Gå till innehåll

Vortech mp40 och sniglar


Bujje

Rekommenderade inlägg

Börjar störa mig så smått på att sniglar (turbo) betar på våtdelen till mina Vortech och hamnar i ett läge där de får propellern på sitt skal. På detta sätt sitter de gärna nån minut innan de skjuts ut och landar, till min ytterligare frustration, på en Acropora. Detta låter riktigt högt och dessutom måste jag ner och pilla bort sniglarna från korallerna. Har redan ett gäng som inneslutits av SPS:er med för täta grenar. Kan inte bara vara jag som upplever detta! :) Någon som har en slug lösning?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe ja det kan låta lite när dom sätter sig där. Men har aldrig vart med om nån som skjutits iväg. Så problemet är det fler som har men för mig är det inte så jättestort problem. Men finns nån filtervadd man kan sätte runt så borde de bli mer sällan i alla fall men tror du kommer bli mer tokig på att göra rent den :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mina sniglar kanske är extra suicidala. Nej precis - den filtergrejen som följer med vortechsen kommer sätta igen och dessutom inte avhjälpa problemet då det är framsida som berörs inte runtom. Riktigt irriterande faktiskt :) Upplevde inte detta med Tunzepumparna jag hade innan. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...