Gå till innehåll

Chemiclean


jonasroman

Rekommenderade inlägg

Hej

 

Troligen är det inget mystiskt alls med chemiclean(sällan något är mystiskt för övrigt) 

 

Det innehåller enligt uppgifter jag fått från fler håll (100% ej validerat mel bl.a. från en Dr) antibiotika och närmare bestämt erytromycin. 

 

Om det stämmer sysslar dom med ful marknadsföring för de skriver att det inte innehåller 

”Erytromycinsuccinat”. Erytromycin är det likväl. Succinat och andra ändelser är bara salter man ”kopplar på” för att styra upptaget i människan magtarmkanalen, var man vill ha upptaget etc. 

Spelar alltså ingen roll, erytromycin”xx” är lika mkt erytromycin och antibiotika som erytromycinsuccinat. 

Ful markadsföring isåfall. 

 

Detta stämmer bra med preparatets snabba och 100%-iga verkningsmekanism. 

 

Stämmer detta (vilket jag inte har anledning att betvivla , infon kommer från Flera källor.), så är vidare rådet på deras förpackning att underhållsbehandla en gång i månaden ett dåligt råd. Sen att det inte skulle störa den normala bakteriefloran som dom påstår, tror jag är inte sant. 

 

Detta gör inte behandlingen dålig. Den funkar såklart och jag tror den normala bakteriefloran hämtar sig snabbt. Så jag är inte orolig att använda chemiclean om det sker högst en gång i halvåret kanske. Men bra o veta vad det innehåller och att marknadsföringen är väldigt missledande. 

 

Jonas

 

 

 

 

 

Ändrat av jonasroman
  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...