Gå till innehåll

Fiskar borta....


edda124

Rekommenderade inlägg

Hej allihopa jag köpte 3 fiskar från lokala fiskhandlaren för nån månad sen 2 st clowner och en gramma alla var väldigt små.

I samma veva gick en pump sönder till returen jag har ett rsm 130 så jag hade en lite mindre jag tog så länge men. Blev lite för dålig cirkulation och då kom det också lite cyano på en sten så jag tänkte jag behövde mer cirkulation och tog skummar pumpen från original skummaren.

Och efter 1 vecka försvann clownfisken jag testade vattnet värdena såg bra ut.

Tänkte inte inte mer på det och försökte leta efter Jan men såg han inte nånstans sedan 1 - 2 veckor senare försvinner gramman med och jag testade vattnet igen såg okej ut och pumpen slutade fungera tänkte dom kanske åkte in i pumpen båda 2 för den har ett rör som suger in kraftigt i botten.

Så jag tog ut pumpen och har inte använd den sen dess men nu ca 2 veckor senare städa jag pumpen för och se om jag kunde få liv i den och om fiskarna låg där men det var helt tomt och då började jag fundera på var fiskarna tog vägen och såg en video på bobbitmask kan det vara så att dom blev uppätna?

Invånare jag har förutom fiskarna är turbo,nassarius och en eremit och en putsar räka

2 st sjöstjärna en i sanden och en på rutan även en nassarius har försvunnit trodde det var eremit en för han tog hans skal men nu blev jag fundersam om det inte kan. Vara en bobbitmask som varit boven där med

Sorry för väldigt långt inlägg

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

On 1/11/2018 at 11:23 AM, edda124 said:

tänkte dom kanske åkte in i pumpen båda 2 för den har ett rör som suger in kraftigt i botten.

Sitter det inget galler på insuget? Isf kanske de sugits in och blivit fiskfärs, sedan har de övriga djuren ätit upp bevismaterialet. De kan också ha blivit uppätna om de dött i själva karet men då borde det tagit lite längre tid.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...