Välkommen till Saltvattensguiden

Registrera dig nu för att få tillgång till alla våra funktioner. När du registrerat dig och loggat in, kommer du att kunna bidra till denna webbplats genom att skicka in ditt eget innehåll eller svara på befintligt innehåll. Du kommer att kunna anpassa din profil, kommunicera med andra medlemmar via din egen inkorg (PM) plus mycket mer! Du kommer även att få tillgång till en stor kunskapsbank, vårt artikelregister, Köp & sälj m.m. Detta meddelande kommer att tas bort när du har loggat in.

Kimozabe

Limma rör med tangit

37 inlägg i detta ämne

Slutade bygga för ett par år sedan då jag tröttnade på att bo på världens olika hotell, men jag gjorde ett jobb i Belgien en gång där anläggningen vi byggde gjorde slut på alla 32 mm PVC-rör i Sverige, jag kapade och limmade över 7 km rör på den. 
Kan lova att jag var snurrig i huvudet och med den Belgiska ölen på kvällen sov man gott.

Belgisk öl

Skickat från min iPhone med Tapatalk
1 person gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
10 timmar sedan, Genne sa:

Jag brukar limma i rummet inne och ta lite skäll av frun ;)

I stället för att lotta ut en Alkatronic till en 2018-medlem kanske ni skulle lotta ut ett valfritt presentkort på motsvarade belopp till vinnande medlems bättre hälft..?! För sveda och värk typ... :rofl: 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
5 minuter sedan, BatmanGefle sa:

I stället för att lotta ut en Alkatronic till en 2018-medlem kanske ni skulle lotta ut ett valfritt presentkort på motsvarade belopp till vinnande medlems bättre hälft..?! För sveda och värk typ... :rofl: 

Funkar inte, deras minne är för kort :)

Allvarligt du gav mig en tanke som jag ska fundera lite på, kan bli något roligt av det :) 

Men då blir det till partner ;)

1 person gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, Slanten sa:

Det är kul att limma :)

Ja och man blir roligare av det :)

MVH Lasse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Undrar hur det gick, klockan börjar bli oroväckande mycket. 

Kanske det sitter fast pvc-böjar på fingrarna..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

massa svammel om andningsmasker och gud vet allt, bara att limma på, det stinker lite och jag garanterar att du inte kommer att dö :)

1 person gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har försöker mer och mer använda mask med kolfilter eller stå under dragskåp när jag limmar pvc på jobbet. Tröttnat på att bli dåsig och snurrig.

/ David

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mask + ventilation alltid om man vill se Akvariet en längre tid helt klart :hide:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hahaha, härlig aktivitet / kommentarer. 

Nä då, fingrarna sitter inte fastlimmade på rören : p

Fick bara limmat dom första bitarna. Undrar nu om jag bör limma dom andra så utloppet hamnar så nära utavrinningen eller om jag ska dra ett lite längre rakt rör innan 45:an så vattnet från returpumpen kommer längre bort?

Mvh

KimA2BB4BB1-6D1B-4DC5-A205-DE5D394E1535.jpeg.42ab1db96466e6c9abe7d0c4e7ba5b86.jpeg

1 person gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Spelar ofantligt liten roll säger jag, det syns ju lite mindre med kortast möjliga rör :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
On 2018-01-13 at 11:19, danne031 sa:

Spelar ofantligt liten roll säger jag, det syns ju lite mindre med kortast möjliga rör :)

Glömde tack för svaret :) 

Blev ungefär som på bilden. 

Mvh

Kim

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu