Gå till innehåll

Limma rör med tangit


Kimozabe

Rekommenderade inlägg

Slutade bygga för ett par år sedan då jag tröttnade på att bo på världens olika hotell, men jag gjorde ett jobb i Belgien en gång där anläggningen vi byggde gjorde slut på alla 32 mm PVC-rör i Sverige, jag kapade och limmade över 7 km rör på den. 
Kan lova att jag var snurrig i huvudet och med den Belgiska ölen på kvällen sov man gott.

Belgisk öl


Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

10 timmar sedan, Genne sa:

Jag brukar limma i rummet inne och ta lite skäll av frun ;)

I stället för att lotta ut en Alkatronic till en 2018-medlem kanske ni skulle lotta ut ett valfritt presentkort på motsvarade belopp till vinnande medlems bättre hälft..?! För sveda och värk typ... :rofl: 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

5 minuter sedan, BatmanGefle sa:

I stället för att lotta ut en Alkatronic till en 2018-medlem kanske ni skulle lotta ut ett valfritt presentkort på motsvarade belopp till vinnande medlems bättre hälft..?! För sveda och värk typ... :rofl: 

Funkar inte, deras minne är för kort :)

Allvarligt du gav mig en tanke som jag ska fundera lite på, kan bli något roligt av det :) 

Men då blir det till partner ;)

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha, härlig aktivitet / kommentarer. 

Nä då, fingrarna sitter inte fastlimmade på rören : p

 

Fick bara limmat dom första bitarna. Undrar nu om jag bör limma dom andra så utloppet hamnar så nära utavrinningen eller om jag ska dra ett lite längre rakt rör innan 45:an så vattnet från returpumpen kommer längre bort?

 

Mvh

KimA2BB4BB1-6D1B-4DC5-A205-DE5D394E1535.jpeg.42ab1db96466e6c9abe7d0c4e7ba5b86.jpeg

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...
On 1/11/2018 at 9:08 PM, Genne said:

Ja, Tangit var förbjudet ett år eller 2 men det fanns ingen bra ersättning så det blev tillåtet igen

Herkules Zoo har ett liknande lim från Cepex, vågar man använda det? Här är en beskrivning: https://www.mcm-systeme.de/Cepex-PVC-Kleber

(länk till säkerhetsdatablad på tyska finns längst ner)

 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...