Gå till innehåll

Pistolräka och goby


Daniel Fahlström

Rekommenderade inlägg

Är sugen på att skaffa en pistolräka och en goby till mitt 260 lit kar.

Har läst en del trådar om uppkäkade putsarräkor pga pistolräkor men vore kul att höra lite mer från er med erfarenhet av dessa krabater! Är det några andra risker med räkan? Och funkar den ihop med pompomkrabbor som jag också tänkte införskaffa? 

/Daniel 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har typ 4-6 räkor tillsammans med min pistol. Verkar inte vara ngt problem. Räkor ömsar skal - då är de känsliga i några dagar - det är då de flesta dödsfall (läs uppätningar) inträffar. Vem som helst av dina invånare - inklusive artfränder kan passa på att äta när någon ömsar. Pom-Pom är väldigt små - var medveten om det. Jag har en liten krabba men den sitter på min sjöborre

 

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

On 1/15/2018 at 7:26 PM, Daniel Fahlström said:

Har läst en del trådar om uppkäkade putsarräkor pga pistolräkor men vore kul att höra lite mer från er med erfarenhet av dessa krabater!

Ingen erfarenhet, men har svårt att tro att de halvblinda (och ibland små) pistolräkorna skulle kunna attackera putsarräkor (även om pistolljudet tydligen kan användas som vapen). Skulle gissa att gobyn är ett större hot mot omgivningen än räkan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...