Gå till innehåll

Råd och hjälp! Byggasump


Ripzone

Rekommenderade inlägg

57 minuter sedan, Ripzone sa:

Frank! Är detta bättre eller har du något tips på hur jag kan göra annorlunda?

Untitled.pngsss.png

Hej

jag kan inte se nån ändring föresten hur hade du tänkt det där filtret ska vara efter filtersocka jag tror inte du behöver det filtret filtersocka tar skiten från vattnet det räcke plockar du bort det så har du mer plats till reaktor och annan utrustning

nu såg att du strukit över det japp så menar jag

Ändrat av mcjagg
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej
jag kan inte se nån ändring föresten hur hade du tänkt det där filtret ska vara efter filtersocka jag tror inte du behöver det filtret filtersocka tar skiten från vattnet det räcke plockar du bort det så har du mer plats till reaktor och annan utrustning
nu såg att du strukit över det japp så menar jag
Här är en bild på min sump det behöver inte vara överarbetat
Mvhb15793fa908e0397c3bdfc969a8fb5a5.jpg

Skickat från min Lenovo K10e70 via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

4 minuter sedan, Ripzone sa:

Tack för hjälpen Frank! Vad tror du om detta? Eller så har jag bara en bubbelfälla vid returpumpen och tar bort filter helt som du skrev, räcker det med en skiva vid filtersockan?

Untitled.pngsump50.png

Untitled.pngsump49.png

Hej

om du tittar på min bild så har jag endast en bubbelfälla vid returpumpen det behövs inte mer sen har ett refugium till höger det är en akryllåda min sump är på 200l 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då gör jag som på bild 1, tar bort första skivan vid filter sockan och eventuellt flyttar filter delen innan  Retur pumpen, om jag inte tar bort filtret helt och har en bubbelfälla där istället, eller gör om filtret till ett litet refugium?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det är sant, jag har en ny deltec skummare som är lite väl stor för denna sumpen, men att det går. jag tänkte att jag gör som på skissen här, då utökar jag retur facket och har större fack vid skummare där jag eventuellt ha någon form av reaktor eller liknande!

 

888.png

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...