Gå till innehåll

Fråga till er som fortfarande kör MH belysning


MARHAG

Rekommenderade inlägg

Hej, jag vet att det inte är många som använder MH belysning längre, men är det någon som känner till tillverkaren "MARINE COLOR BRAND"?

Jag råkade hitta en utförsäljning av lampor av detta märke på http://www.reefshops.com/category-5/metal-halide-bulb/ .

 

Priserna är så bra att jag antaligen chansar och köper en uppsättning även ifall ingen har hört talas om dem, men omdöme hade inte varit fel ifall någon testat dem.

På den tiden det var många som körde MH så var det en del skräplampor i omlopp i värsta fall så är detta sådanna men det vet man tyvärr inte innan man har testat..

 

/Markus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en del som köpt dem här. Färgerna kan variera en del så köp gärna några extra. Livslängden var väl sisådär också - jag tror runt ett halvår för 250 wattaren.

Men det uppvägs väl av priset. Jag kan tänka mig att 14000 k kan vara bra som en första lampa. Du kommer ändå att vilja byta om du blir riktigt biten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...