Välkommen till Saltvattensguiden

Registrera dig nu för att få tillgång till alla våra funktioner. När du registrerat dig och loggat in, kommer du att kunna bidra till denna webbplats genom att skicka in ditt eget innehåll eller svara på befintligt innehåll. Du kommer att kunna anpassa din profil, kommunicera med andra medlemmar via din egen inkorg (PM) plus mycket mer! Du kommer även att få tillgång till en stor kunskapsbank, vårt artikelregister, Köp & sälj m.m. Detta meddelande kommer att tas bort när du har loggat in.

jonasroman

ny skummare o helt oorganiskt nytt vatten, även makrobubblor?

3 inlägg i detta ämne

Postad (redigerade)

Som rubriken frågar. Jag har köpt en ny skummare, en ATB. STOR;-)...massor med skum när jag testade den i badkaret med nybildat syntetiskt salt, alltså "sterila" förhållanden o ny skummare. Noterar då rätt mkt stora bubblor med (mest såklart mikrobubblor men mer makrobubblor än man brukar se). Normalt under dessa betingelser? Inkörningsperiod? Pgr av att det är en ny skummare och kanske också vatten utan organiskt innehåll? (BW salt)

Mvh

Jonas

Redigerad av jonasroman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag inbillar mig att det är samma jag sett nyligen i mitt kar efter att bytt vatten många ggr under en kort tid för att suga ut cyano ur sanden. Blev blandat små fina bubblor och stora bubblor i skummaren. Det tog ca 3 dagar efter vattenbyteshetsen innan skummaren sansat sig. Noterbart att skummaren är tämligen ny också. 

Jag tror skummaren sätter sig med tiden. 

1 person gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Datzun sa:

Jag inbillar mig att det är samma jag sett nyligen i mitt kar efter att bytt vatten många ggr under en kort tid för att suga ut cyano ur sanden. Blev blandat små fina bubblor och stora bubblor i skummaren. Det tog ca 3 dagar efter vattenbyteshetsen innan skummaren sansat sig. Noterbart att skummaren är tämligen ny också. 

Jag tror skummaren sätter sig med tiden. 

Tack det var vad jag ville höra. Det lugnar mig:-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu