Gå till innehåll

Powerbar som inte bryter?


Kimozabe

Rekommenderade inlägg

Kan en powerbar sluta fungera så att om tex en påverkad givare ska bryta strömmen men något felar i antigen profiluxen eller powerbaren så strömmen fortfarande är på?

 

Eller om ett uttag inte längre skulle fungera så slutar det helt, alltså blir strömlöst?

 

Hört om något liknande fall @Lasse?

Kommer nämligen styra magnetventiler till osmosen via profiluxen, har iofs dubbla så att 2 uttag skulle lyckas hänga sig samtidigt är väl nog osannolikt men ändå bra att veta. 

 

Mvh

Kim

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du måste konfigurrera initial state som 0 I den kontakten. Görs i systemmenyn. Skall den styras av en Nivåkontroll? 

 

Vid överbelastning kan det tänkas att reläet skulle kunna bränna fast. Har hänt med power hubby (10A) men inte vad jag vet med powerbar (16 A) 

 

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Relä bränner fast? Innebär det att uttaget inte kan stänga av eller att det stängs av och sen inte går igång igen?

 

Japp, nivåkontroll säger till när det inte behövs mer vatten. Då ska booster pump, magnetventil 1 och 2 stängas. 

Det går att köra på tid oxå va? Säg att det tar 1 timme att fylla den nivå jag vill ha. 

 

Givare 1 signalerar att vatten behövs. 

Magnetventil 1 o 2 öppnas. 

Boosterpump går igång. 

Alla dessa får lov att vara igång 1 timme och 1 minut. 

Nivågivare 2 signalerar full behållare.  

Boosterpump stängs av. 

Magnetventil 1 och 2 stängs av. 

 

Om nivågivare fallerar så stängs det ändå av efter 1 timme och 1 minut oavsett om givaren signalerat stopp eller ej.

 

Hade gått att programmera så?

 

Har inte igång grejerna utan mest en fundering jag fick. 

 

Mvh

Kim

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...