Gå till innehåll

Aqua Medic T Controller HJÄLP


runstenen

Rekommenderade inlägg

 

Tycker att bruksanvisningen är lite rörig.

Om jag håller inne SET så kommer först riktvärdet. Detta ställer jag till 28.
Så trycker jag på SET igen, då kommer differens värdet. 1 verkar minsta man kan slå in ?
Jag vill att värme / kyla ska börja tidigare, dvs innan det hunnit sjunka eller stiga en hel grad. ( I mitt fall verkar värmen slås på först när tempen sjunkit till 27, för att sen värma upp till 28, stänga av och sedan dalar det till 27 osv )
Upptäckte att man även kan ställa in ngt genom att hålla in PIL UPP ( Satte denna på 28,2 )
PIL NED ( satte denna på 27,8 ) Är detta den inställning jag söker ?

Tack för er hjälp !

20025_grande_grande.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nä, manualen till denna är inte den bästa....
1 grads noggrannhet är det bästa som går att ställa in, dvs ställer du tempen på 26 så kommer den faktiska tempen i karet att variera mellan 25 och 27 grader.

Det som kommer fram då man håller ner pilarna (provade på min och fick fram 0 och 50 grader) finns det ju ingen info om i manualen... Men 0 och 50 är ju det temperaturområde som den enligt specen är gjord för att mäta, så undra om du hittat en liten bugg där..?

Sent using Jedi mind-trick.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En något justerad översättning från Tyska manualen:

 

4. Reglering.

Genom att trycka på en pilknapp slås bakgrundsbelysningen på. För att ställa in börvärdet tryck på "SET" -tangenten. Temperaturdvisningen börjar blinka och kan justeras med piltangenterna till önskat börvärde.

Om du trycker på SET-knappen igen (snöflingningssymbolen tänds) ändras inställningen till kontrollnoggrannhet vid kylning. Använd piltangenterna för att ställa in önskat värde, vanligtvis 1 ° C. a. Tryck en gång till på setknappen (solsymbol visas) för att nå området för värmekontrollens noggrannhet. Använd piltangenterna för att ställa in önskat värde. Om du trycker på SET knappen igen hoppar enheten tillbaka till Temperaturvisning och är nu klar för drift.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

On 2018-03-11 at 18:20, BatmanGefle sa:

Nä, manualen till denna är inte den bästa....
1 grads noggrannhet är det bästa som går att ställa in, dvs ställer du tempen på 26 så kommer den faktiska tempen i karet att variera mellan 25 och 27 grader.

Det som kommer fram då man håller ner pilarna (provade på min och fick fram 0 och 50 grader) finns det ju ingen info om i manualen... Men 0 och 50 är ju det temperaturområde som den enligt specen är gjord för att mäta, så undra om du hittat en liten bugg där..?

Sent using Jedi mind-trick.
 

 

Det är det totala temperaturspannet man ställer in med pil upp/ner ( nämns inte ens i bruksanvisningen fö ;) )
Dvs högsta och lägsta temp som går att ange i de vanliga inställningarna. Min stod på 0 som lägsta och 50 som högsta fr fabrik.
Jag ändrade till 27,8 på pil ner och 28,2 på pil upp. Detta innebär att jag nu kan ange som högst 28,2 som nominalvärde och som lägst 27,8.
Vad nu detta ska vara bra för ?
Jag kom iaf runt problemet nu, då doppvärmarnas egna termostat jobbar upp till 28, men t controllern vill upp till 28,2 och slår därmed inte av trots att tempen är det för mig önskade 28 grader. Hoppas ni hängde med :)

Man får väl se hur det blir när man kopplar in fläkt i sommar sen....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...