Gå till innehåll

Tips på invånare. Nybörjar fisk.


Robbs

Rekommenderade inlägg

5 timmar sedan, Lasse sa:

Tack - är ganska nöjd med det

 

Japp - en som använder fotosyntes

 

MVH Lasse

Ganska nöjd. :)

Har inte hittat några i butikerna i närheten. Har inte vågat prova köpa på nätet och skicka. 

Så som posten slarvar bort paket känns det lite riskabelt. 

 

I dagarna ska jag ut på jakt efter fisken om någon nu har hemma. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sist jag var inne på Herkules zoo i GBG så hade han inne ett gäng pyjamas hemma.

 

Vad gäller gorgonian - kan du tänka dig att hämta strax utanför Stehag så kan jag kanske få ner några på lördag kväll

 

MVH Lasse

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

42 minuter sedan, Lasse sa:

Sist jag var inne på Herkules zoo i GBG så hade han inne ett gäng pyjamas hemma.

 

Vad gäller gorgonian - kan du tänka dig att hämta strax utanför Stehag så kan jag kanske få ner några på lördag kväll

 

MVH Lasse

Köper gärna av dig men vågar inte säga att jag kan hämta denna vecka. Sambon nyopererad och ena barnet har antingen kräksjuka eller solsting. 

Kan väl skicka ett pm till dig om någon dag? Tack

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det var så jag menade men formulerade slarvigt, man får titta utrikes p.g.a. svenska fraktregler. Finns ett par ställen i Tyskland och även England.

Enklast är ju att beställa från en butik där man kan komma och hämta själv :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
Fortfarande på jakt efter sista fisken/fiskarna. 
Nu är invånarna 
2 clowner
1 clown goby
1 Diamond goby
1 pepparmintsräka
 
Clownerna och clowngobyn rör sig inte speciellt mycket men dom är ändå fina. 
Diamond gobyn rör sig hela tiden vilket uppskattas. 
Skulle gärna ha någon fisk som simmar runt mer. I större kar ser det så fint ut när fiskarna glider runt bland stenar fram och tillbaka. 
 
Har ni något tips på en fisk som rör sig lite mer i hela karet?
 
Var lite inne på midas blenny men där verkar det vara både och?


Pyjamaswrasse (sixline) eller Midas Blenny hade nog funkat bra. Har haft båda och tycker bägge är väldigt aktiva över hela akvariet och lätta att ta hand om. Midas Blenny har helt klart mycket karaktär, ligger och ”vilar” på roliga ställen ibland men är mycket aktiv i övrigt. Inte en skygg eller nattaktiv sort som många andra med liknande utseende.




Skickat från min iPhone med Tapatalk
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

3 minuter sedan, mare sa:

 


Pyjamaswrasse (sixline) eller Midas Blenny hade nog funkat bra. Har haft båda och tycker bägge är väldigt aktiva över hela akvariet och lätta att ta hand om. Midas Blenny har helt klart mycket karaktär, ligger och ”vilar” på roliga ställen ibland men är mycket aktiv i övrigt. Inte en skygg eller nattaktiv sort som många andra med liknande utseende.




Skickat från min iPhone med Tapatalk

 

Hej. Hittade inga blenny i närområdet. Det blev ett litet stimm med chromis istället för pyjamas cardinaler. Nu blev det lite liv i karet iaf. 

Tack:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...
On 2018-05-07 at 17:27, Lasse sa:

De har en sällsam förmåga att göra sig osynliga - inte att de gömmer sig utan de bara smälter in. 5 är inga problem som jag ser det. Mina använder sällan gömställen. 

MVH Lasse 

Tycker du att Pajama Cardinal klarar sig med Picasso och Dragon Wrasse i samma kar på ca 300L? jag menar om Cardinalen klarar konkurrera för maten och inte blir för stressad av andras tempo? Tack på förhand! :)

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...