Jump to content
Rameau

151-720 liter Axels 325 liter mixed reef

Recommended Posts

43 minuter sedan, nike83 sa:

den sista acron såg spännande ut!

vet du vad det är för något?

Vet tyvärr inte, så här såg den ut när den var ny, tyvärr bara en pytteliten knopp som klara sig när jag fick RTN utan klargjord anledning, nu växer den sakta men säkert :) har för mig att den är från en av Aqua Stockholms Aus. sändningar. Den hade inte lika tydliga gula toppar när jag köpte den.

Acropora 2017-02-12

• Like 1

18 minuter sedan, Rameau sa:

Vet tyvärr inte, så här såg den ut när den var ny, tyvärr bara en pytteliten knopp som klara sig när jag fick RTN utan klargjord anledning, nu växer den sakta men säkert :) har för mig att den är från en av Aqua Stockholms Aus. sändningar. Den hade inte lika tydliga gula toppar när jag köpte den.

Acropora 2017-02-12

då bokar jag fragg av dig om 2 år :D 

• Like 1

On 2018-09-22 at 14:28, nike83 sa:

då bokar jag fragg av dig om 2 år :D 

På ca 6 månader har den växt från 1,5cm till ca 6-7 cm, så din uppskattning om 2 år var ganska bra👍

https://flic.kr/p/2e1e8Ph

• Like 1

Så nu har även jag gått över till Triton Core7 other methods, då tillgången på ATI essentiels i Sthlm var väldigt begränsad..Det är ju lite utbudet som styr, jag var alltså nöjd med ATI men byter till det som finns på hyllan i bukier i närheten, jag vill alltså inte vara beroende av Postnord. Så nu väntar en vecka av konstant mätande för att trimma in doseringen :) 

• Like 2

On 3/17/2018 at 10:03 PM, Rameau said:

Gjorde en schysst avskärmning av refugiumet med skärbrädor för att minimera kalkalger i resten av sumpen. Riktigt nöjd, var lätt att arbeta med skärbrädor rekommenderas.

3AD0E85D-13D8-4FA0-8CEE-C3EF767E3887.jpeg

CAD01E81-30D0-4BB4-BD6A-2EE27537C5BD.jpeg

jag undrar hur satte du fast dom skärbrädor i sumpen? :) 

On 2019-08-12 at 08:41, imre sa:

jag undrar hur satte du fast dom skärbrädor i sumpen? :) 

Jag sågade de så tight att jag kunde pressa/tvinga in de mot de limmade glasbafflarna.

1 hour ago, Rameau said:

Jag sågade de så tight att jag kunde pressa/tvinga in de mot de limmade glasbafflarna.

Det funkar kanske med plasten i skärbrädor, men om någon får för sig att göra likadant med akryl/plexiglas så är det bra att tänka på att det sväller i vatten och med ökande temperatur.