Gå till innehåll

Robins 2880 Liter


aoiitsuki

Rekommenderade inlägg

 

Tjabba!

Haft lite funderingar av och på nu under en längre tid på ett nytt projekt och nu i veckan så beställdes det. Det kommer också bli ett försök att bli lite mer aktiv i min tråd ;)

 

Det blir ett akvarium med måtten 260x100x80 med en sump på 200x100x80 samt möbel ifrån Przemek på akwarium szczecin.

 

Jag har mestadels inriktat mig på sps i mina förra akvarier men nu så blir det lite blandat med sps/lps/musslor osv. Jag Kommer också att minska fiskbeståndet rejält emot vad jag har i mitt 1280 liters akvarium. Jag kommer satsa på ett stort refugium med chaetomorpha alger för näringstransport samt för att höja ph’t och hålla det så stabilt som möjligt. Przemek skickar förhoppningsvis lite bilder och filmer under byggets gång så jag hoppas att jag kan uppdatera med dessa under dom närmsta veckorna.

 

6a312787163be7a454988faa46f4e67c.jpg82b49c128d238b39a99458b71ed8c120.jpg

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

 

  • Gilla 8
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Coolt projekt!

Men förstår inte riktigt sumpritningen, vad är lådan bakom, påfyllnadsvatten?

 

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

 

 

Jajamensan det är påfyllnadsvatten, 240 liter :)

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, ja det är ju smidigt att ha väl tilltaget!
Ska det stå på samma plats som gamla karet och sumpen i möbeln?

Grymma mått! Med så stor bottenyta hade jag ju satsat på Blåprickig rocka, men det är ju jag :) Inga stora kejsare, vad blir det istället?

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, ja det är ju smidigt att ha väl tilltaget!
Ska det stå på samma plats som gamla karet och sumpen i möbeln?

Grymma mått! Med så stor bottenyta hade jag ju satsat på Blåprickig rocka, men det är ju jag Inga stora kejsare, vad blir det istället?

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk



Det kommer stå på samma plats som rumsavdelare. Sumpen i möbeln. Tänkte dra ut allt till garaget men de blir för mycket jobb osv. Haha det blir nog ingen rocka vad jag vet om än iaf ;) Jag kommer att fortsätta jakten på en acanthurus achilles. Sen blir det nog en crosshatch triggerfish, olika sorters anthias :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vad ska du köra med för teknik? 

Nästan samma som jag använder mig utav nu.

5 st etm radion g3 pro(ev utöka med 80w t5or)
Bubbleking supermarin 300
2 st 280 gyres
Kolreaktor
Fosfatreaktor
Mars hydro 300w växtlampa till refugiet
Vectra returpump

Kommer utöka tekniken med ozone men har inte kollat på vilket märke eller styrka än, så det tar jag gärna emot tips på!
Kommer säkerligen få köpa fler pumpar. Då blir det ett gäng vortech mp60w qd. Men det är en senare fråga. Men jag tror att det var det hela





Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

9 minuter sedan, aoiitsuki sa:


Nästan samma som jag använder mig utav nu.

5 st etm radion g3 pro(ev utöka med 80w t5or)
Bubbleking supermarin 300
2 st 280 gyres
Kolreaktor
Fosfatreaktor
Mars hydro 300w växtlampa till refugiet
Vectra returpump

Kommer utöka tekniken med ozone men har inte kollat på vilket märke eller styrka än, så det tar jag gärna emot tips på!
Kommer säkerligen få köpa fler pumpar. Då blir det ett gäng vortech mp60w qd. Men det är en senare fråga. Men jag tror att det var det hela





Skickat från min iPhone med Tapatalk

 

kalkreaktor eller balling? andra "metoder"?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 månader senare...
Måste vara tortyr att vänta på din design och dröm....
 


Jag har blivit lovad leverrans ett flertal gånger nu samt att han skulle skicka bilder men inget händer. Så ja det är just nu ganska irreterande att han inte kan hålla det han säger.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så trist! Verkar som det ofta blir så vid beställning därifrån, snygga kar till bra priser men bedrövlig leveranstid och kundkontakt.... Lite konstigt att han inte blir bättre på att planera och ge realistisk leveransinfo....

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så trist! Verkar som det ofta blir så vid beställning därifrån, snygga kar till bra priser men bedrövlig leveranstid och kundkontakt.... Lite konstigt att han inte blir bättre på att planera och ge realistisk leveransinfo....

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk



Håller med fullständigt. Helt otroligt dålig planering och realistisk info..


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Väntan är regeln vad gäller dessa leveranser - jag beställd i Januari 2016 bland de första från Sverige. Fick sakerna sent i maj samma år. Men mer än nöjd med resultatet och prisbilden. När det väl kommer - du blir nöjd. Vad jag hört från andra har inte kvaliteten försämrats fast efterfrågan stigit. Det kanske är bättre att vänta lite om det innebär väldig hög kvalitet för ett ganska lågt pris.

 

MVH Lasse

  • Gilla 3
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...