Välkommen till Saltvattensguiden

Registrera dig nu för att få tillgång till alla våra funktioner. När du registrerat dig och loggat in, kommer du att kunna bidra till denna webbplats genom att skicka in ditt eget innehåll eller svara på befintligt innehåll. Du kommer att kunna anpassa din profil, kommunicera med andra medlemmar via din egen inkorg (PM) plus mycket mer! Du kommer även att få tillgång till en stor kunskapsbank, vårt artikelregister, Köp & sälj m.m. Detta meddelande kommer att tas bort när du har loggat in.

Nito

Kontinuerligt vattenbyte

9 inlägg i detta ämne

jag funderar på och har möjlighet att köra kontinuerligt vattenbyte och undrar om någon här gör samma sak, pros & Cons?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilket syfte har du med vattenbytet?

Få bort saker eller hålla rätt nivå på olika ännen tex Ca och Mg?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

typ båda två?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

-hur gör ni som har kontinuerligt vatten byte?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

BRSTV gjorde en video om detta idag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu gjorde jag det extremt lätt för dig ;)

1 person gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tackar, nu är det igång :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Berätta mer! Bilder är nästan obligatoriskt... :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Postad (redigerade)

bilder säger nog inte så mycket, jag använder saker jag har i jobbet från Norgren, 6mm. PU-slang och 90 graders vinklar och kabelkanaler från biltema för att leda två ledningar från burken till under diskhon där en dunk med färdigt saltvatten finns och spillvattenledningen går direkt till en anslutning till avloppet, dock så går spillvattnet just nu till en hink så jag kan dubbelkolla att tillförd och avtappad mängd lirar, jag använder en vanlig doserpump för detta och allt är väldigt enkelt.

Har man inte möjlighet att få till det som jag har så går det ju precis lika bra med två dunkar om man har utrymme för det

om någon är intresserad av detta så kan jag sälja slang och nödvändiga kopplingar till självkostnadspris då dom kan vara lite besvärliga att få tag på för privatpersoner

Redigerad av Nito
1 person gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu