Gå till innehåll

Shimmer


aeon

Rekommenderade inlägg

Jag vågar nog påstå att man kan få effekten som efterfrågas med de flesta ljuskällor, tom lysrör(fast bara få, en matta av rör ovan karet gör det svårt). Alla LED är dugliga, även om det blir enklare med mer fokuserat ljus.

 

Men den svåra uppgiften ligger tyvärr inte i att köpa rätt ljus. Utan att skapa rätt rörelse i vattnet som får ljuset att brytas tillräckligt mycket och i rätt tempo för att göra ljuset harmoniskt samt trevligt att titta på. Det är en riktig utmaning. Det bästa tror jag är den typen av vågor som skapas av vibrationer där vattnet kämpar för att lägga sig platt men får slumpmässiga spikar i vattenpelaren... Helt annorlunda mot det alla "vågpumpar" orsakar... Kanske om man satte ett par inte allt för starka streamer pumpar på intervaller på botten av karet riktade rakt upp? Som ger duttar av vattenrörelse här och där.

 

Det kanske kan vara en metod för att få till det där läckra ljusspelet på botten som iaf är det jag längtar efter när jag hör skimmer och akvarium.

 

Skimmer.jpg.fb394a6fb2a7d2beb657292b0e820320.jpg

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...