Välkommen till Saltvattensguiden

Registrera dig nu för att få tillgång till alla våra funktioner. När du registrerat dig och loggat in, kommer du att kunna bidra till denna webbplats genom att skicka in ditt eget innehåll eller svara på befintligt innehåll. Du kommer att kunna anpassa din profil, kommunicera med andra medlemmar via din egen inkorg (PM) plus mycket mer! Du kommer även att få tillgång till en stor kunskapsbank, vårt artikelregister, Köp & sälj m.m. Detta meddelande kommer att tas bort när du har loggat in.

Fp730a

130l Nemohotell teknikfrågor

31 inlägg i detta ämne

OK, det kanske växer på sig. Jag har inga nästan inga kalkalger.

Jag har dock en "mackapär" som ingick när jag köpte akvariet. Jag frågar er gossar och tjejer vad det är jag har.

Den var fylld med biobollar när jag fick hem grejerna. Tyvärr råkade jag göra biobollarna obrukbara.

Antar att det är något som pressar vatten långsamt genom ett medium. Kan man fylla denna med aktivt kol blandat med sådan "GFO" (Vet ej den riktiga termen såg bara någon film på BRS-TV att det skulle binda Fosfat - någon får gärna fylla i min kunskapsbrist)?

MVH

J

2018-11-10 17.25.00.jpg

2018-11-10 17.25.08.jpg

2018-11-10 17.25.18.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är en nitratreaktor, har ingen egen erfarenhet men där har du ordet att söka på iallafall  :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

GFO = granulated ferrid oxide. 

På svenska oxiderad järngranulat, på hobbyspråk blir det fosfatremover.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Två nya i karet. (Tänkte ladda upp två bilder) jag har tydligen en fem MB begränsning. Kan jag undvika denna på något sätt? 

AEA8FA48-5D26-4663-B99C-EE852C0D8CAE.jpeg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ladda upp en bild, skicka inlägget, välj redigera lägg in en bild till, spara, gå in och redigera lägg in en bild...repetera.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu