Välkommen till Saltvattensguiden

Registrera dig nu för att få tillgång till alla våra funktioner. När du registrerat dig och loggat in, kommer du att kunna bidra till denna webbplats genom att skicka in ditt eget innehåll eller svara på befintligt innehåll. Du kommer att kunna anpassa din profil, kommunicera med andra medlemmar via din egen inkorg (PM) plus mycket mer! Du kommer även att få tillgång till en stor kunskapsbank, vårt artikelregister, Köp & sälj m.m. Detta meddelande kommer att tas bort när du har loggat in.

Santias

Vad är detta?

8 inlägg i detta ämne

Hej

Vårt akvarium är nu 4 veckor gammalt och inhyser städpatrull, två eldräkor samt två clownfiskar. Så här ser vattenkemin ut

Salinity 1.0245

Natrium och ammonium 0

Nitrat 10 ppm

KH 9 dka

pH 8,0

Temp 25,4

Jag undrar om någon här kan hjälpa mig lite vad detta är på bilderna. Har fått fram till att den ena bilden är någon form av Medusae men är dessa farliga samt hur blir man av med de? De sitter på glaset och det är väldigt många av de. Andra bilden vet jag inte vad det är riktigt men det är många när man tittar in i de håligheterna som finns i levandestenen.

Tack på förhand

IMG_1224.JPG

IMG_1228.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ska självklart stå nitrit inte natrium.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den första liknar en hydroid, såg något liknande på forumet häromdan men minns inte. Säkert ofarlig.

Den andra bilden visar kalkrörsmaskar, de är nyttodjur.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Tack för svaret :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lånar tråden lite..

är en glad amatör som hittat något märkligt i karet. Någon kunnig som vet vad detta är? Det maskliknande lite till vänster. Tack på förhand

IMG_0384.JPG

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Spagetti mask, jag har aldrig upplevt något negativt med dom.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack så mycket , mycket riktigt var det en spagettimask , men nu har jag en kluring till som jag hittade i karet nu ikväll , det randiga på bilden (ser ut som en boll i verkligheten) 

C1B6DA65-A062-4C8F-B37E-06F8A0B552AC.jpeg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ser ut som ett snäckskal, typ collonista :) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu