Välkommen till Saltvattensguiden

Registrera dig nu för att få tillgång till alla våra funktioner. När du registrerat dig och loggat in, kommer du att kunna bidra till denna webbplats genom att skicka in ditt eget innehåll eller svara på befintligt innehåll. Du kommer att kunna anpassa din profil, kommunicera med andra medlemmar via din egen inkorg (PM) plus mycket mer! Du kommer även att få tillgång till en stor kunskapsbank, vårt artikelregister, Köp & sälj m.m. Detta meddelande kommer att tas bort när du har loggat in.

Santias

Hjälp att identifiera

5 inlägg i detta ämne

Hej

Nyligen köpt dessa men glömt vad de sa att de hette så tänkte kolla om någon här vet?

Tack på förhand

7FF36EE1-0560-4A62-97FE-AD26CF613F06.jpeg

31E4DD23-078D-4054-9BCE-6F7997592BA5.jpeg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den nedersta är en Clavularia.
Den översta har jag med, men jag har inte en aning om vad det är jag heller... Möjligtvis en Sinularia dura.

Sent using Jedi mind-trick.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Postad (redigerade)

Hej

Tack för svar :)!

Då kanske jag kan passa på att fråga om den översta som jag hittade på nätet förmodligen är en Cabbage Leather . Den har tappat sin form om man säger så den är mer utfläkt nu jämfört med bilden. Har ni någon aning om vad som är fel? Är det ljuset kanske?

Redigerad av Santias

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej
Tack för svar :)!

Då kanske jag kan passa på att fråga om den översta som jag hittade på nätet förmodligen är en Cabbage Leather . Den har tappat sin form om man säger så den är mer utfläkt nu jämfört med bilden. Har ni någon aning om vad som är fel? Är det ljuset kanske?

Är du säker på att något är fel? Utfläkt/uppblåst/"köttig" brukar vara ett tecken på att mjukkoraller trivs.
Det är väldigt svårt att säga nåt om placeringen då man inte ser ljus/flöde, men Sinularia är tåliga saker så det är ingen större brådska att ändra placeringen. Låt den välja in sig på den plats den sitter nu i en vecka eller två...

Sent using Jedi mind-trick.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej det är jag inte. Jag blev lite fundersam när den ändrade form så tydligt bara. Men den är fullt utslagen med sina spröt om det nu är rätt term :). Ska låta den stå så får vi se framöver.

1 person gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu