Välkommen till Saltvattensguiden

Registrera dig nu för att få tillgång till alla våra funktioner. När du registrerat dig och loggat in, kommer du att kunna bidra till denna webbplats genom att skicka in ditt eget innehåll eller svara på befintligt innehåll. Du kommer att kunna anpassa din profil, kommunicera med andra medlemmar via din egen inkorg (PM) plus mycket mer! Du kommer även att få tillgång till en stor kunskapsbank, vårt artikelregister, Köp & sälj m.m. Detta meddelande kommer att tas bort när du har loggat in.

Dimorb

Förslag på hur man kan dela av en aktiv sump?

4 inlägg i detta ämne

Hur delar ni av era sumpar om de är "online"?

Jag önskar att dela av för att ha ett fack på 45x45 till refugium men vet inte hur jag skall dela av utan att det skall bli för omständigt eller för att algerna skall smita igenom.

Har tänkt att kanske det går fint med raster eller filtermatta?

Vad har ni gjort?

Har ni förslag på hur man kan göra om man vill ljussäkra så det inte blir så stor ljusspridning inuti kabinetten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns baffle kit att köpa. Svart plexi!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Stäng av returen, töm sumpen, limma i en svart plexibaffel och låt limmet (silikon) härda i ett dygn eller två innan du tar sumpen i drift igen. 

Själv gjorde jag en vinkel i svart plexi som hålls fast med en plastklämma mot glaset. Bara att sätta i sumpen när limmet (cyanoakrylat) hade härdat. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Karet klarar sig utan sumpen någon dag.
Jag stängde returen, tömde sumpen och limmade om med sumpen kvar i skåpet eftersom jag inte fick ut den. Jag drog då om lite pvc oxå .... För mig tog det runt en vecka innan jag fick sumpen i drift igen, inga problem

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu