Gå till innehåll

Ricordea, brunt ”slem”


Rekommenderade inlägg

Var i Köpenhamn i fredags och tittade runt på Blå Planeten. Passade även på att åka till en butik som låg ca 30min därifrån.

Dom hade lite roliga saker som Z Gemmantum...aldrig sätt den live förut och tycker nog den är överreklamerad, varje fall till det priset :P 

Köpte med hem några skivor som såg trevliga ut men nu ser den ena ut så här. 

2885DCAE-89D0-442E-98A3-977D2B5BF183.png.2afcfbe66f621b757c57a2964799dbf4.png

Vad är det som händer och vad bör jag göra?

 

Mvh

Kim

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1 minut sedan, Datzun sa:

Vi får hoppas det, så den tar sig igen :) 

Mmm, jag har blåst rent den på runt gojs så får se om det kommer tillbaka ikväll/imorgon.

Annars kanske jag ska skära bort den skivan som är skadad så den friska inte tar skada?

Kan man typ skära bort foten med ett rakblad och fästa den på en plugg? Hur fäster man den så fall?

 

Mvh

Kim

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

2 minuter sedan, Kimozabe sa:

Mmm, jag har blåst rent den på runt gojs så får se om det kommer tillbaka ikväll/imorgon.

Annars kanske jag ska skära bort den skivan som är skadad så den friska inte tar skada?

Kan man typ skära bort foten med ett rakblad och fästa den på en plugg? Hur fäster man den så fall?

 

Mvh

Kim

Jag är osäker på skärandet. Fästa på sten hade jag gjort med antingen gummiband lr tandpetare igenom den. 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Just now, Datzun sa:

Jag är osäker på skärandet. Fästa på sten hade jag gjort med antingen gummiband lr tandpetare igenom den. 

Tack för svaret. 

Får se om någon fraggmästare dyker upp eller ännu bättre om moder natur löser detta själv....håller tummarna. 

 

Mvh

Kim

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Glömde skriva här igen hur det gick. 

När jag satte den i ett högre flöde så såg det faktiskt ut som att skivan blivit skadad. Det slutade med att den skadade slemmande skivan försvann men den oskadade klarade sig och ser fin ut. 

Mvh

Kim

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...