Välkommen till Saltvattensguiden

Registrera dig nu för att få tillgång till alla våra funktioner. När du registrerat dig och loggat in, kommer du att kunna bidra till denna webbplats genom att skicka in ditt eget innehåll eller svara på befintligt innehåll. Du kommer att kunna anpassa din profil, kommunicera med andra medlemmar via din egen inkorg (PM) plus mycket mer! Du kommer även att få tillgång till en stor kunskapsbank, vårt artikelregister, Köp & sälj m.m. Detta meddelande kommer att tas bort när du har loggat in.

Kimozabe

Vad ska stå närmast vatten ner i sumpen

3 inlägg i detta ämne

Undrar om det är skummaren eller pelletsreaktorn som ska ta vatten närmast strumpan?

Som jag förstått det så ska utloppet från pelletsreaktorn riktas mot intaget på skummaren. 

Mvh

Kim

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du kör pellets så har du ju redan svaret, annars skulle jag köra skummaren först. En del kör refugium först andra kör det sist. I ärlighetens namn tror jag inte det spelar superstor roll eftersom cirkulationen gör att allt blandas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
32 minuter sedan, Perk sa:

Om du kör pellets så har du ju redan svaret, annars skulle jag köra skummaren först. En del kör refugium först andra kör det sist. I ärlighetens namn tror jag inte det spelar superstor roll eftersom cirkulationen gör att allt blandas.

Jo, men var inte helt säker på att det var så som jag skrev.....att man ska rikta utloppe pellets mot intag skummare. 

Men kör nog så, skummaren närmast fronten då det bör bli den som jag är på mest. 

Mvh

Kim

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu