Välkommen till Saltvattensguiden

Registrera dig nu för att få tillgång till alla våra funktioner. När du registrerat dig och loggat in, kommer du att kunna bidra till denna webbplats genom att skicka in ditt eget innehåll eller svara på befintligt innehåll. Du kommer att kunna anpassa din profil, kommunicera med andra medlemmar via din egen inkorg (PM) plus mycket mer! Du kommer även att få tillgång till en stor kunskapsbank, vårt artikelregister, Köp & sälj m.m. Detta meddelande kommer att tas bort när du har loggat in.

Alexraptor

Mina euphyllior lägger ägg!

7 inlägg i detta ämne

Igår blev vattnet lite smått grumligt I mitt 96 liters kar och fullt med ägg från mina euphyllior! Håller på att hända igen nu andra dagen I rad!

Har någon någonsin upplevt något liknande?

6 personer gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Häftigt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det där var det häftigaste på länge!

Sent using Jedi mind-trick.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grymt! Dokumentera så mycket du kan. Filma, foto. Skriv ner all du gjort och Temp, salthalt mm. Kan vara bra att ha :) Inte så vanligt att få se detta! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Postad (redigerade)

Ärligt talat har jag ingen aning om vad som har triggat dom. Vattnet är rätt normal för sommaren för mig. SG runt 1.026, dagstemperatur runt 83-84F.

Däremot så har jag gjorde jag en rejäl 60%'igt vattenbyte en kväll för ett par dagar sedan, samt så har jag en ny Maxspect RSX som har kört på LPS/SPS preset som jag nyss kört upp styrkan till SPS Dominant också för några dagar sedan.

Det jag också kan saga är att dom verkar köra igång på kvällen. Klippet filmade jag 18:45, och dom körde igång idag igen runt 19:52.

Redigerad av Alexraptor

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grattis och häftigt, jag hade en Glabresence som gjorde det vid ett par tillfällen. Vill minnas att 2 eller 3 blev till nya polyper på olika ställen i karet :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu