Gå till innehåll

Manual override switch, powerbar


Kimozabe

Rekommenderade inlägg

Fortsätter bomba ghl delen av forumet. 

 

När jag via ghl connect kör en manual override av uttag 2-4 som styr mina magnetventiler och boosterpump så startar dom själv så fort skärmlås eller lämnar appen. 

Ska det verkligen vara så? Om man stänger av något som tex fyller vatten för att göra ett jobb så vill man inte att den ”proceduren” startar mitt i. 

Så fall blir det att plugga ut kontakter bara för att vara säker. 

 

Mvh

Kim

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

anNja - har du utforskat Maintenance tillräckligt? Där kan du exempelvis ställa att om du aktiverar maintenance 1 så skall socket 1, 2 och 3 vara avstängda. Du kan ange hur länge du vill att den skall vara så - om du skulle glömma att du tryckt på maintance 1. 

 

När du kör manuellt så är det en säkerhetsgrej att det återgår till automatik om du går ur läget. Så är det inte alltid i GCC så det har ställt till problem för mig. Säkrast är att använda maintenance funktionen

 

MVH Lasse

Ändrat av Lasse
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

27 minuter sedan, Lasse sa:

anNja - har du utforskat Maintenance tillräckligt? Där kan du exempelvis ställa att om du aktiverar maintenance 1 så skall socket 1, 2 och 3 vara avstängda. Du kan ange hur länge du vill att den skall vara så - om du skulle glömma att du tryckt på maintance 1. 

 

När du kör manuellt så är det en säkerhetsgrej att det återgår till automatik om du går ur läget. Så är det inte alltid i GCC så det har ställt till problem för mig. Säkrast är att använda maintenance funktionen

 

MVH Lasse

Ahhh, mycket bra tips, har inte tittat på maintenance alls. Tack Lasse

Ändrat av Kimozabe
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, paddan fungerar inte. Bara min iPhone. 

Men tror det kommer bli en laptop ändå (om jag inte fortsätter använda den gamla alt testar på htpcn som vi har i vardagsrummet) eftersom programmeringen görs på dator eller direkt på profiluxen. 

Appen kommer jag endast att använda för att kolla av värden, starta processen för vattenbyte och maintenance ;) och det fungerar alldeles utmärkt på en liten telefonskärm. 

 

Mvh

Kim

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...