Gå till innehåll

Ballingbehållare


Johan254

Rekommenderade inlägg

13 minuter sedan, Johan254 sa:

Tänkte dra igång detta innan semestern, skulle en sån här behållare funka: https://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90066708/

 

Ska köpa 3 st isåfall. akvariet är på 200 liter. funkar det med 2 liters behållare då? Eller är det för litet så att man måste fylla på veckovis?

Jag använder dem, det funkar. MEN det är ena vingliga rackare, jag letar efter annan bättre lösning. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hittade 2 liters behållare på ÖoB. ska se om jag kan få igång detta i helgen. Ska man ha värdena uppe som dom ska innan man kör igång eller kan man låta doseringen höjja upp?

Jag förmodar att man då måste sänka efter ett tag..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte på mig att antal (40st) smala 10 liters dunkar som fungerade perfekt för balling, gick sedan över till Fish-street modellen men den fick man fylla på rätt ofta och som nicke83 säger är det lite otympligt att behöva lyfta ut om inte alla är tomma. Kör på ett par mindre smal dunkar istället. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har inte jättemycket plats, så får se om dessa 2 liters funkar. annars får jag se om jag hittar nån annan lösning, också tittat på smalare högre burkar. 10 liters är inte att tänka på tyvärr. om dom inte är smala o 40-50 cm höga :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...