Gå till innehåll

Gate valves


Salah

Rekommenderade inlägg

Vilka dimensioner? 50 finns här. Kolla bara så att själva kniven också är av plast. De större verkar ha av metall.
 
Du kan också höra med dessa. Även om de inte har dem i sin vanliga produktsortiment så fixar de det mesta.
 
MVH Lasse
Tack Lasse, kan man använda knivventil på samma sätt som gate valves? Jag har tänkt mig att börja äntligen med min akvarium som har jag köpt ett år sedan och ha manifold. Det är därför frågar Jag efter gate valves för finjustering till refugim och reaktorer.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet vad jag talar om. Jobbar som rörkonstruktör. Gatevalve heter slussventil på svenska. Eller knivventil om man vill busa lite. 

Membranventil är en modifierad kägelventil. Globevalve på engelska. 

 

 

Ändrat av Slanten
  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet vad jag talar om. Jobbar som rörkonstruktör. Gatevalve heter slussventil på svenska. Eller knivventil om man vill busa lite. 
Membranventil är en modifierad kägelventil. Globevalve på engelska. 
 
 
Tack Slanten. Rekommenderar du att använda knivventil till manifold eller avrinnings för finjustering?

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 år senare...
4 hours ago, Oscarhaglund said:

Jag är också intresserad av sådan information då jag hört  att diafragmaventilerna på red sea är rätt dåliga och rekomenderas att bytas ut

Har du problem med ventilen eller har du bara hört att de är dåliga? Har inte haft problem med min som har flera år på nacken, men det är små justeringar som gäller när den ska ställas in. Blir membranet dåligt så kan det bytas utan att byta hela ventilen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

29 minutes ago, PerS said:

Har du problem med ventilen eller har du bara hört att de är dåliga? Har inte haft problem med min som har flera år på nacken, men det är små justeringar som gäller när den ska ställas in. Blir membranet dåligt så kan det bytas utan att byta hela ventilen.

Bara nått jag hört

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...