Gå till innehåll

Era åsikter om mina värde från ATI!!


Mudar

Rekommenderade inlägg

6 minuter sedan, Mudar sa:

Hur skulle jag få ner Molybdenum isf?

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
 

Det stämmer att Molybden finns i NoPox och doserar man det under en längre tid så får man en uppbyggnad av det. Det enda man kan göra för att sänka Mo är vattenbyten och sluta använda NoPox. 

 

Hade själv höga värden vid senaste Tritontestet och har sen dess slutat och bytt vatten ett par gånger så ska bli intressant och se om det har minskat vid nästa test. 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1 hour ago, danne031 said:

Molybdenum är väl allmänt vedertaget att det finns i nopox?

Hade inte hört talas om det förut, men här nämns iaf en korrelation: https://saltvattensguiden.se/topic/56209-molybdenum/

 

 Den här posten av Randy Holmes-Farley nämnet också metaller i NoPox, men citatet verkar vara borttaget från Red Seas NoPox-sida:

 

"The Red Sea NO3: PO4-X complex includes other organic-bonded elements that are important stimulators in each stage of the reduction process. These metal and non-metals elements ensure steady bacterial propagation, complete nitrate reduction to nitrogen gas as well as the absorption and utilization of phosphate by the bacteria." 

 

Kanske Red Sea har ändrat innehållet sen dess? Datasäkerhetsbladet (MSDS) nämner enbart etanol, ättika och metanol.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade inte hört talas om det förut, men här nämns iaf en korrelation: https://saltvattensguiden.se/topic/56209-molybdenum/
 
 Den här posten av Randy Holmes-Farley nämnet också metaller i NoPox, men citatet verkar vara borttaget från Red Seas NoPox-sida:
 
"The Red Sea NO3: PO4-X complex includes other organic-bonded elements that are important stimulators in each stage of the reduction process. These metal and non-metals elements ensure steady bacterial propagation, complete nitrate reduction to nitrogen gas as well as the absorption and utilization of phosphate by the bacteria." 
 
Kanske Red Sea har ändrat innehållet sen dess? Datasäkerhetsbladet (MSDS) nämner enbart etanol, ättika och metanol.
Tack för väldigt mycket lärorik tråd, då fattar man lite och lär sig av andras liknande problem.

Men det kommer kanske att bli Vodka istället för Nopox efter att man får värdena lite stabilare och tar reda på Vodkas
för/nakdelar.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...