Välkommen till Saltvattensguiden

Registrera dig nu för att få tillgång till alla våra funktioner. När du registrerat dig och loggat in, kommer du att kunna bidra till denna webbplats genom att skicka in ditt eget innehåll eller svara på befintligt innehåll. Du kommer att kunna anpassa din profil, kommunicera med andra medlemmar via din egen inkorg (PM) plus mycket mer! Du kommer även att få tillgång till en stor kunskapsbank, vårt artikelregister, Köp & sälj m.m. Detta meddelande kommer att tas bort när du har loggat in.

132 inlägg i detta ämne

Jag tror inte Caulastrea tar phytoplankton överhuvud taget. Handmata med fryst artemia eller mysis högst en gång i veckan  i stället.

Matar du vid släckning kan du träna den att äta tidigare och tidigare undan för undan.

1 person gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Jag tror inte Caulastrea tar phytoplankton överhuvud taget. Handmata med fryst artemia eller mysis högst en gång i veckan  i stället.
Matar du vid släckning kan du träna den att äta tidigare och tidigare undan för undan.
Tack@stigigemla, då får det bli fredagsmys för den också då precis som för min Heteractis som får en räka

Skickat från min SM-G955F via Tapatalk

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
9 timmar sedan, peppe67 sa:

Matar du dem med något extra? Jag tycker det är svårt att veta om det jag ger i form av Phytoplankton räcker. Ska de kanske ha något annat?

Det borde räcka :)  jag ger gärna tillskott . Stänger av pumpar och matar med korallmat . Kul och se dom blåsa upp sig . Men inget måste . Funkar kanon med plankton

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vissa delar tycker jag ser bra ut i alla fall nu gäller det att få ordning på nitratnivån så kanske allt blir bra 0c6fcf8100d1aaf2a243183a902c59ce.jpg8f731bb0c01d114aae5b36291338cd2b.jpg

2 personer gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Idag när vi kom hem såg det ut så här. Krukidén funkade inte riktigt alltså. Vi får nog anemonsäkra pumparna och låta den flytta vart den vill01409f4323e0672be5c7f61ff6fac025.jpg

Nu har vi gett upp försöket med att ha anemon, den vandrade runt överallt och även om vi försökte anemonsäkra våra pumpar så känndes det inte tryggt i alla fall. Så nu lämnade vi tillbaka den. Clownerna blev ju förvirrade i början men nu ser det ut som de funnit en ny plats att leva på. Vi får väl se hur det blir framöver.3fb8072846a20587a0d0048d724b4ecf.jpg

1 person gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 minuter sedan, peppe67 sa:

Nu har vi gett upp försöket med att ha anemon, den vandrade runt överallt och även om vi försökte anemonsäkra våra pumpar så känndes det inte tryggt i alla fall. Så nu lämnade vi tillbaka den. Clownerna blev ju förvirrade i början men nu ser det ut som de funnit en ny plats att leva på. Vi får väl se hur det blir framöver.3fb8072846a20587a0d0048d724b4ecf.jpg

En euphyllia, lättskött och trevlig, får agera anemonersättning i mitt kar, clownerna gillar den och betraktaren får lite anemonvibbar :) 

F8746B70-5CF3-482F-91D1-94A5A6C704B1.jpeg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
29 minuter sedan, Datzun sa:

En euphyllia, lättskött och trevlig, får agera anemonersättning i mitt kar, clownerna gillar den och betraktaren får lite anemonvibbar :)

F8746B70-5CF3-482F-91D1-94A5A6C704B1.jpeg

Vi har också en Euphyllia så de får välja den också om de vill, men någon anemon får de inte igen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu