Gå till innehåll

Mjölkigt vatten?


Richard_22

Rekommenderade inlägg

Hej!

 

Idag när akvariet tändes såg jag att vattnet ser annorlunda ut, lite åt det mjölkvita hållet. De röda algerna (cyano kanske?) är även borta helt och hållet, och det var de inte igår. Koraller och fiskar ser pigga ut och det är inget annat konstigt vad jag kan se. Vad han ha hänt tro? Borde jag göra nåt?

 

Tack på förhand!

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag had liknande incident i min korallkarantän, dock hade jag ingen cyano. 

 

Om jag minns rätt så körde jag med aktivt kol. Kanske jag justerade nitrat och fosfat oxå, kommer faktiskt inte ihåg riktigt. 

Det försvann på ca 2 dagar. 

 

Har för mig att jag läst något om att det kan vara en bakterieblomstring. 

Kommer säkert någon med mer erfarenhet och hjälper dig, jag är färsking :) 

Mvh

Kim

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För mycket som kan ha hänt för att våga säga något utan att veta mera. Har du doserat något? Hur gammalt är karet?


Inte doserat någonting alls, igår var karet som vanligt, matade som vanligt igår kväll och nu idag ser det ut sådär. Det är väl cirka 1,5 år gammalt nu, har haft mycket problem med alger men har fortfarande haft hyfsad vattenkvalitet, fram till nu då vill säga.

Mvh


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Aha, då tycker jag mest det låter som snusk från något djur, snäckor eller borstmask t.ex. Fast det brukar klarna på några timmar.


Kanske kan vara så, idag ser det bättre ut men inte helt som vanligt, fortfarande lite konstig färg på vattnet.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...