Gå till innehåll

Hjälp


per.w

Rekommenderade inlägg

Hej alla i Stockholm,

Är det någon som kan och orkar komma och hjälpa mig med rör och packningar till ytavrinningen.

Jag skulle få hjälp av en vän, men har verkar ha fullt upp då han nyss blivit pappa och veckorna tickar iväg.

Jag har rör och packningar, men kan inte få det tätt... Det rinner ut vatten i nedre kopplingen dvs den som är under akvariet och bänken. Då det inte är tätt så kan jag inte drag igång akvariet men det är delvis fyllt och stenen är i akvariet.

Jag behöver hands on hjälp, så om någon orkar komma och hjälpa mig med det här, skulle jag vara jätteglad.

Bensinpengar och fika ingår....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Per , ta lite vatten eller olja på  packningen det blir lättare då ,och den vita brickan på mutter sidan ,och det är lättare om du har gängan nedåt mot sumpen ,

då kan du vrida hela genomförningen och hålla emot muttern istället , sen kan du efter dra muttern om det behövs 

mvh stefan

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När du säger rinner....menar du då bokstavligen rinner?

Jag hade ett väldigt litet läckage från en av mina genomföringar, inte så att det rann men jag såg att där kom nån vattendroppe. 

 

Jag hade bara spänt för hand och fick tipset att spänna lite med en polygriptång (hade fått för mig att det absolut inte fick spännas med verktyg). Spände bara ett litet knyck och sen har det hållit tätt. 

 

Mvh

Kim

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Per , kolla så att det inte sitter silikon i vägen , det är lätt hänt att man missar lite när man limmar ytboxen ,

ett tips om du vill ha gängan in i karet , då sågar du av gäng sidan så den blir jäms med mutter + glastjockleken  , då är det enkelt att ta isär sedan ,

det är nästintill omöjligt att ta isär en genomförning som är igenväxt med kalk alger i gängan ,

mvh stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...