Gå till innehåll

Mitt red sea 75liter aqvarium


Ogso06

Rekommenderade inlägg

Jag startade ett saltvattens akvarium för ungefär 1,3 år sedan jag visste inte vad saltvattens guiden var. Men ända sen jag hörde om det ville jag göra någon sorts artikel eller nått sånt, men jag har inte nått särskilt problem men om något händer kommer jag skriva om det.

IMG_0780.jpg

IMG_0781 2.jpg

  • Gilla 5
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

detta var mitt första problem ungefär 5 månader från jag köpte akvariet. Jag hade super mycket cyanobakterier och mina koraller mådde inte alls bra för att phosphaten och nitraten var för höga och allt gick bara dåligt :-( men jag bytte vatten 3 gånger i veckan , tog en ny tandborste som jag hade tvättat och skrubbade bort alla alger och ändrade hållet på min pump sen dess finns knappt längre.:rofl:

IMG_0414.jpg

IMG_0415.jpg

Ändrat av Ogso06
Skrev fel
  • Gilla 3
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

15 timmar sedan, addo sa:

Lite svårt att se, men det ser mycket ut som en discosoma. Du kan alltid flytta den till en separat sten om du vill ha kvar den.

mmm tack ska testa det men den har inte växt något så jag vet inte om det kan vara en död version av mina discosomas som bara har landat där.

  • Gilla 2
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

allt går bra i tanken inga fiskar eller koraller har dött och allt mår bra, men jag har en fråga om en krabba jag har ingen bild på krabban men den tittar ut ibland från hålen i stenarna.den är svart och vit, fluffig och ganska liten vad kan det vara för en och är den farlig isåfall?

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

jag har sett krabban nu och försökt fånga den med en håv jag har även gjort en fälla av en glas burk och räkor i men blennyn åt räkorna över natten. Krabban har också börjat mumsa på mitt kenya träd jag vet inte vad jag ska göra!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...
  • 4 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...