Gå till innehåll

Är något fel?


peppe67

Rekommenderade inlägg

8 minuter sedan, mcjagg sa:

Hej
Det är en sacrophyton läderkorall det kan ta tid innan den breder ut sig kan ta veckor
Mvh Frank

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
 

Ok, så du tror inte att det är något fel? Den har varit i sedan 4/8. Jag tänkte om den är för högt upp för nära belysningen eller att det sitter mitt i flödet från pumpen och inte trivs med det? 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

7 minuter sedan, mcjagg sa:

De tycker inte om direkt flöde jag har haft sacro som tjurat länge medan haft en likadan jämte som var hur fin som helst

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
 

Den står inte alldeles i flödet men jag kan ju prova att rikta om pumpen lite för att se om det blir någon skillnad.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

24 minuter sedan, Lasse sa:

Då var det en av de här underliga (och fåtal) tillfällen där jag verkar ha sett fel :):) 

 

Då - avvakta - de kan vara tjuriga

 

MVH Lasse

Ja eller är det så att vi inte känner det som slem fast det är det. Om det är cyanobakterier,  vad gör man då?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

30 minuter sedan, Lasse sa:

Då var det en av de här underliga (och fåtal) tillfällen där jag verkar ha sett fel :):) 

 

Då - avvakta - de kan vara tjuriga

 

MVH Lasse

Vi trodde det var de bruna algerna som du menade, men jag sökte på cyanobakterier och såg att de är gröna. Vi kände på det gröna på stenen bakom korallen men det är en bit ifrån, kan det ändå påverka tror du?

20180909_150352.jpg

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...