Gå till innehåll

Akutmottagningens 367 liters


akutmottagning

Rekommenderade inlägg

Då va man tillbaka efter något års uppehåll pga nybyggt hus och massa flyttar.

 

snabb info om detta projekt 

 

kommer bli ett mindre kar denna gången för sambon tillät inget annat i nya huset fick kriga mig igenom att få in detta.

 

blir ett kar med måtten 75x70x70

3 hål 2x24 1x32 ej beställt ännu ska bygga färdigt bänken först vilket kommer kräva en hel del jobb då det ska passa in i kåken.

 

sump 60x60

 

teknik som är bestämt och köpt

 

vertex omega 150 skummare

2x vertex ru 1.5 universalfilter

Doserpump 

ato

sicce syncra 4.0 returpump

2x vertex macocean 2000

belysning ej bestämt än blir led iallafall

 

kommer slänga upp bilder på sumpen då den är färdigbyggd.

 

kommer köra sps kar. Blir balling då kört kalk reaktor innan men tyckte balling kändes smidigare i mindre kar. Blir biopellets och kol till en början då jag haft framgång med detta innan. Möjligen det blir Zeovit när karet är utfyllt 

 

mer info kommer efterhand i tråden 

 

mvh sebastian

 

Ändrat av akutmottagning
  • Gilla 2
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Då vart karet beställt blev lite andra mått så får se ifall nån moderator lan ändra titeln .

 

blev ett akrylkar i 20mm akryl rimless 75x75x80. svart avrinning den hamna på insidan för att karet ska ändan in till väggen så fick bli basic. 2x25mm 1x32mm hål. 

Ska vara leveransklart 2 veckor efter beställningen är godkänd

 

uppe på avrinningsboxen fräses ett 3mm spår 20mm djupt för att montera avrinningskammen och reglera vatten nivån

 

2st Tunze 6105 beställda tänkte sätta dessa på sidan av avrinningsboxen får se hur det blir för vill ha in karet mot väggen möbeln är byggd. Teknik som kommer köras.

 

 

skummare vertex omega

2xvertex ru. 1.5 universalfilter

retur sicce synka 4.0

belysning 1st hydra 52hd white+goseneck

2x Tunze 6105 med multicontroller

tunze pH mätare

grotech doserpump 7kanaler.

 

 

här börjar jag sen får vi se om något mer behövs under tidens gång men känns som jag har förutsättningarna för att lyckas ännu en gång. Foto kommer på bänk osv inom en snar framtid

895D7B2D-5DC9-4AD1-95B7-A64A006338C7.jpeg

Ändrat av akutmottagning
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det karet kommer nog se väldigt gediget ut! Smått avis, så tjock akryl kommer ge ganska goda isoleringsegenskaper. Vilka beställer du det ifrån?

 

Sumpen ser ju trevlig ut med, vad är tanken med de två långa genomföringarna? Är det glas som är målat vitt utanpå? Ser ju väldigt fräscht och trevlig ut. Det ser nästan ut som du satt ihop två stycken rektangulära kar, två 54 liters?

Ändrat av mikoto
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det är 2st 54l kar som är målade. Det kommer vara fraggdel sen rinner det tillbaka i sumpen. Vattnet går genom reaktorerna sen ner i fragg delen. Dom är avsågade och satt 2st 32mm vinklar på

 

karen är siliconade ihopa. 

 

Men fick skrapa bort den färgen då jag va så dum att jag målade med en vattenlöslig färg så får göra om detta. Jag beställde mitt från ett företag i Staffanstorp 

Ändrat av akutmottagning
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oj, vad du fick bort färgen bra! Är ju inte ett spår av den på bilderna. Men du borde absolut måla om den som du planerat. Det kvar en trevlig klass och gör nog att det blir ljusare och mer lättarbetat i sumpen. Ska ha det i åtanke nästa gång jag gör en ny sump!

 

Bänken ser ju riktigt bra ut den med.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...