Gå till innehåll

tunze doc 9410 låter mycket


aeon

Rekommenderade inlägg

Någon som har en likadan skummare eller någon som har liknande needle wheel skummare? Kan det hjälpa att byta själva impellern för att bli tystare? När jag googlar bilder på en ersättnings impeller så sitter keramikbusningarna på själva impellern, på min sitter det i de andra delarna... Vet ej hur jag ska få loss dessa om jag byter impeller heller.

 

Mvh

Lena

40636355_2068789380117976_9186402014932762624_n (1).jpg

40684944_2093853007595354_6697354113396506624_n (1).jpg

40685405_1855663324502702_917684268904218624_n.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur länge har du haft den? Nya pumpar brukar bli tystare efter några veckor, å andra sidan kan man kanske behöva byta impeller efter ett par år(?). Allmänna vibrationer genom sumpskåpet kan kanske minskas genom att ställa skummaren på en filtermatta.

 

Se även den här tråden: http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?t=2621036 där står lite om bussningarna också:

 

"One is in the impeller cover and you can just push it in with your finger. The other is at the bottom of the pump under the impeller, this is the one that tends to come loose in shipping, you will usually need a dowel or pen or something to push it in."

 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1 timme sedan, Christian J sa:

Hur länge har du haft den? Nya pumpar brukar bli tystare efter några veckor, å andra sidan kan man kanske behöva byta impeller efter ett par år(?). Allmänna vibrationer genom sumpskåpet kan kanske minskas genom att ställa skummaren på en filtermatta.

 

Se även den här tråden: http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?t=2621036 där står lite om bussningarna också:

 

"One is in the impeller cover and you can just push it in with your finger. The other is at the bottom of the pump under the impeller, this is the one that tends to come loose in shipping, you will usually need a dowel or pen or something to push it in."

 

Tack för tipsen! Har köpt den begagnad så vet ej hur gammal den är.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...