Gå till innehåll

360 akvastabil


jeber

Rekommenderade inlägg

Ska du ha optiwhite så är det 50% högre pris per glasruta, dessutom måste man dit och hämta en dag utan längre förvarning. Håltagning tror jag var 250kr/hål, och sen ska du bygga box själv.

Själva karen är enligt mig kanske 6/10. Ruskig overkill på bracings och långt ifrån perfekt silikon.

 

Redigerat; pratar om Kent i Nol alltså, han gör inget själv utan använder en glasgubbe i Lysekil :)

Ändrat av danne031
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ska du ha optiwhite så är det 50% högre pris per glasruta, dessutom måste man dit och hämta en dag utan längre förvarning. Håltagning tror jag var 250kr/hål, och sen ska du bygga box själv.
Själva karen är enligt mig kanske 6/10. Ruskig overkill på bracings och långt ifrån perfekt silikon.
 
Redigerat; pratar om Kent i Nol alltså, han gör inget själv utan använder en glasgubbe i Lysekil



Aha okej, blir det snyggare från Tyskland?
Vi har ju Håkanstorp här nere som bygger och han ska vara ruskigt duktig är mest ett ungefärligt pris jag funderar över. Är det 8 eller 15 tsn för ett nytt 720 med ow framsida.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De jag jag sett från Tyskland (oftast diamantaquarien) har varit klockrena iallafall. 

Om man räknar på 6000 för ett från Nol så blir det väl en 8-9000 med 3 sidor OW. Ungefär samma peng från Tyskland levererat till dörren.

Håkanstorp verkar populära söder om åsen :)

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De jag jag sett från Tyskland (oftast diamantaquarien) har varit klockrena iallafall. 
Om man räknar på 6000 för ett från Nol så blir det väl en 8-9000 med 3 sidor OW. Ungefär samma peng från Tyskland levererat till dörren.
Håkanstorp verkar populära söder om åsen


Gött då vet jag ungefär vart priserna ligger diamantaquarien verkar ha lite utförsäljning ibland med
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 4 veckor senare...
On 2018-12-17 at 21:46, jeber sa:

Lite funderingar,
Hur stora genomföringar ska det vara i ett 720?
Är det någon fördel att ha ytavringen i mitten?
Är det någon fördel att ha
Storlek på sump? Tanken är att köra refugium.

 

Jag hade kört 40 plus 32 ner med 20 eller 25 retur.

Ju större sump desto bättre :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...