Gå till innehåll

Pump ovanför vattennivån


DSB

Rekommenderade inlägg

På ovansidan av mitt akvarium sitter en glaskant/ram, med några borrade hål i.

Tänkte använda ett av hålen till uvc filtret och behöver då en pump som kan sitta ovanför vattenytan. Vilka pumpar klarar att själv dra upp vattnet och som är av bra kvalitet ?

 

Skickat från min SM-A510F via Tapatalk

 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan ju dra ett rör annars och placera pumpen under vattennivå men utanför akvariet om det blir bättre? Så hävertas vattnet över till pumpen. Du får suga lite på andra änden första gången du startar slingan bara :-) Känner du dig vågad så skriver ju även slanten ovan att det är för att starta den som det behövs en pump i akvariet... Men om du bara får igång eländet så fungerar det med många pumpar. Det får inte vara högt ovanför ytan dock, mer än en dm blir fort jobbigt för de flesta pumpar.

 

Bägge de lösningarna gör såklart att du aldrig kommer se fram emot ett vattenbyte i akvariet ;-)

 

Är det ditt stora i badrummet du pillar i?

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är det stora i badrummet, körde malawi ett tag.
Har startat om det igen (har man väl blivit "biten" av saltvatten, så är det inget annat som duger ).

Ser ut så här idag, betydligt mindre sten. Så lite svårt att dölja pump.5a759d0b6eca208e0ccfe3a7a8f68007.jpg05a65ba888b1058f5c170f106c617710.jpg05632a23c910e0fd8bb388ccca679890.jpg7aab307b0917cd93287ea9056d257094.jpg

Skickat från min SM-A510F via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...