Välkommen till Saltvattensguiden

Registrera dig nu för att få tillgång till alla våra funktioner. När du registrerat dig och loggat in, kommer du att kunna bidra till denna webbplats genom att skicka in ditt eget innehåll eller svara på befintligt innehåll. Du kommer att kunna anpassa din profil, kommunicera med andra medlemmar via din egen inkorg (PM) plus mycket mer! Du kommer även att få tillgång till en stor kunskapsbank, vårt artikelregister, Köp & sälj m.m. Detta meddelande kommer att tas bort när du har loggat in.

j0nas

Jecod som inte startar

4 inlägg i detta ämne

Efter att ha brutit strömmen i samband med vattenbyte så får jag inte igång min rw-8 igen. Controllern blinkar H, även gröna lampan på kontakten blinkar. Kopplar jag loss pumpen så lyser controllern upp.

Har testa demontera/montera och låtit pumpen dra i ättika men får inte igång den ändå. Ser ut som ny dock.. :)

Hittade video där man misstänkte friktion i ”stabiliseringen” och fick igång pumpen igen efter att ha bytt ut keramiskt rör mot silikon, har testat detta också utan resultat. 

Någon som har några andra McGyver trix som skulle kunna fungera?

Tack för hjälpen!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

De här pumparna har tyvärr fått lite dåligt rykte, motorblocken i de verkar tyvärr bli dåliga med tiden tills de inte längre startar. Jag hade två som detta skedde på, på slutet i deras livslängd kunde jag få igång pumparna om jag manuellt pilla igång propellern när den var påslagen. Men till slut gick inte det heller. Jag testa byta nätdelar, controller, propeller och gjorde rent. Det verkar tyvärr vara ett tillverkningsfel. Det var det i mitt fall åtminstone. Har inga andra tips att ge dig spontant annars.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack @mikoto, trist att höra. Har köpt den i butik för ett drygt år sedan så får försöka reklamera. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Testa annars att byta den keramiska lagret som impellern sitter i mot en bit silikonslang. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu