Gå till innehåll

Koraller hur tätt?


peppe67

Rekommenderade inlägg

1 timme sedan, Lasse sa:

Det blir nog bra när de vuxit. Beror lite på hur du vill att det skall se ut. Som en prydlig villaträdgård i Örgryte eller en mer vildvuxen trädgård. Jag föredrar när saker och ting växer in i varandra som här i mitt kar

 

centr.jpg

 

MVH Lasse

Så vackert. Så då borde jag kunna placera ut lite fler fraggar mellan de som är där nu och låta dem växa in i varandra om vi vill ha något liknande ditt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

2 timmar sedan, mcjagg sa:

Hej

tänk på att vissa koraller bränner andra koraller tex. Euphyllia, lamellosa, chalice med flera släpper ut svepare och skivor har starkt nässelgift

 

mvh Frank

 

Så är det men det blir en typ av jämnvikt där de möts. Skivorna har växt men när de når min briarum så blir det en ca 5 mm bred DMZ. En del tar stryk av euphyllian på bilden men i bilden finns olika Seriatopora och några acroporor, växande i varandra. Lit vad man vill ha - ettdera en djungel eller en villaträdgård.

 

MVH Lasse

  • Gilla 3
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Just now, Lasse sa:

 

Så är det men det blir en typ av jämnvikt där de möts. Skivorna har växt men när de når min briarum så blir det en ca 5 mm bred DMZ. En del tar stryk av euphyllian på bilden men i bilden finns olika Seriatopora. montipora och några acroporor, växande i varandra. Lit vad man vill ha - ettdera en djungel eller en villaträdgård.

 

MVH Lasse

 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

4 timmar sedan, Lasse sa:

 

Så är det men det blir en typ av jämnvikt där de möts. Skivorna har växt men när de når min briarum så blir det en ca 5 mm bred DMZ. En del tar stryk av euphyllian på bilden men i bilden finns olika Seriatopora och några acroporor, växande i varandra. Lit vad man vill ha - ettdera en djungel eller en villaträdgård.

 

MVH Lasse

Hej

ja jag tycker också om när de går in i varandra har en del acron som gör det utan problem

mvh Frank

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

15 minuter sedan, mcjagg sa:

Hej

ja jag tycker också om när de går in i varandra har en del acron som gör det utan problem

mvh Frank

Tack för hjälpen, då kan jag fortsätta placera ut fler fraggar imorgon. 

Jag har ingen Euphyllia ännu men ska ha, men hur sjutton får man sådana att fästa?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...