Gå till innehåll

Clown- och sjöstjärna fråga


time for heroes

Rekommenderade inlägg

Hej!

Hur mycket och hur ofta bör jag mata mina nya clowner? Har haft dem i 5 dagar och hittills gett dem en 0,5*1 cm bit av frysta platta artemia (kanske 3-4 mm tjock)/dag Är det lagom? Det blir ju en hel del mat som flyter omkring i strömmen och jag tror inte clownerna äter allt innan det går i filtret. Men samtidigt ser jag att de hugger på allt som rör sig i karet efter jag matat dem.

 

Sedan har jag problem med min sandvändare:( Köpte den för att den skulle städa undan matrester men såg nu att den tappat en halv arm och misstänker att den svälter:( Finns det något jag kan göra så den får i sig mat? 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låter som att du matar för mycket. Nu har jag betydligt mer fisk, men maten brukar jag försöka köra mängd så att allt äts upp på nån minut om det är fryst mat. Hellre mata mindre fler gånger än mycket en gång.

Sjöstjärnan är nog tyvärr körd...är iaf vad jag läst tidigare, men nån annan kanske vet mer och har erfarenhet av det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...