Välkommen till Saltvattensguiden

Registrera dig nu för att få tillgång till alla våra funktioner. När du registrerat dig och loggat in, kommer du att kunna bidra till denna webbplats genom att skicka in ditt eget innehåll eller svara på befintligt innehåll. Du kommer att kunna anpassa din profil, kommunicera med andra medlemmar via din egen inkorg (PM) plus mycket mer! Du kommer även att få tillgång till en stor kunskapsbank, vårt artikelregister, Köp & sälj m.m. Detta meddelande kommer att tas bort när du har loggat in.

akutmottagning

Butik i Köpenhamn/Danmark?

6 inlägg i detta ämne

Finns det någon riktigt bra butik i Danmark ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Decocean är kanon! Den har jag besökt när jag när är där nere. Ligger lite speciellt till. Har även besökt klovnfisken som ligger mer centralt i Köpenhamn, de har lite med men Decocean är betydligt roligare. Det är en "ren" saltbutik medans Klovnfisken är lite mer allmän djurbutik. 

Det finns en till superfin akvariebutik som tyvärr inte har saltvatten, Neonfisken. Om du ändå skulle åka förbi borde du kika där med. Jag har aldrig köpt något där själv ens, men de har alltid så fin ordning och bra fisk att det är glädjande att kika förbi iaf.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
9 timmar sedan, mikoto sa:

Decocean är kanon! Den har jag besökt när jag när är där nere. Ligger lite speciellt till. Har även besökt klovnfisken som ligger mer centralt i Köpenhamn, de har lite med men Decocean är betydligt roligare. Det är en "ren" saltbutik medans Klovnfisken är lite mer allmän djurbutik. 

Det finns en till superfin akvariebutik som tyvärr inte har saltvatten, Neonfisken. Om du ändå skulle åka förbi borde du kika där med. Jag har aldrig köpt något där själv ens, men de har alltid så fin ordning och bra fisk att det är glädjande att kika förbi iaf.

Får kanske kolla upp detta och se när dom får sändning så man kanske kan handla hem lite

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vilka regler gäller för att ta in levande från Danmark? Är det fritt att göra?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Perk sa:

Vilka regler gäller för att ta in levande från Danmark? Är det fritt att göra?

Det ska vara fritt att transporter varor och tjänster inom EU/Schengenområdet. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
9 timmar sedan, Datzun sa:

Det ska vara fritt att transporter varor och tjänster inom EU/Schengenområdet. 

Det kan man ju tro men varför skulle det vara så enkelt?

Fisk, det finns diverse som kräver tillstånd och när man kommit hem så ska man skicka in en försäkran om att det inte rör nåt sånt, den finns här:

https://www2.jordbruksverket.se/download/18.267025215f9d477d3e93b78/1510734145441/E9_46.pdf

Kräftdjur - glöm det om det inte är kul att bli brevvän med jordbruksverket. Totalstopp utan tillstånd och mycket stor risk för elände i tullen om de gör kontroll.

Annat ryggradslöst - i princip ok att ta in med lite undantag för diverse pestarter. Men många koraller tex är listade och har man då inte nödvändiga handlingar med sig kan det bli jobbigt på riktigt.

1 person gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu