Gå till innehåll

Butik i Köpenhamn/Danmark?


akutmottagning

Rekommenderade inlägg

Decocean är kanon! Den har jag besökt när jag när är där nere. Ligger lite speciellt till. Har även besökt klovnfisken som ligger mer centralt i Köpenhamn, de har lite med men Decocean är betydligt roligare. Det är en "ren" saltbutik medans Klovnfisken är lite mer allmän djurbutik. 

 

Det finns en till superfin akvariebutik som tyvärr inte har saltvatten, Neonfisken. Om du ändå skulle åka förbi borde du kika där med. Jag har aldrig köpt något där själv ens, men de har alltid så fin ordning och bra fisk att det är glädjande att kika förbi iaf.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

9 timmar sedan, mikoto sa:

Decocean är kanon! Den har jag besökt när jag när är där nere. Ligger lite speciellt till. Har även besökt klovnfisken som ligger mer centralt i Köpenhamn, de har lite med men Decocean är betydligt roligare. Det är en "ren" saltbutik medans Klovnfisken är lite mer allmän djurbutik. 

 

Det finns en till superfin akvariebutik som tyvärr inte har saltvatten, Neonfisken. Om du ändå skulle åka förbi borde du kika där med. Jag har aldrig köpt något där själv ens, men de har alltid så fin ordning och bra fisk att det är glädjande att kika förbi iaf.

Får kanske kolla upp detta och se när dom får sändning så man kanske kan handla hem lite

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

9 timmar sedan, Datzun sa:

Det ska vara fritt att transporter varor och tjänster inom EU/Schengenområdet. 

 

Det kan man ju tro men varför skulle det vara så enkelt?

 

Fisk, det finns diverse som kräver tillstånd och när man kommit hem så ska man skicka in en försäkran om att det inte rör nåt sånt, den finns här:

 

https://www2.jordbruksverket.se/download/18.267025215f9d477d3e93b78/1510734145441/E9_46.pdf

 

Kräftdjur - glöm det om det inte är kul att bli brevvän med jordbruksverket. Totalstopp utan tillstånd och mycket stor risk för elände i tullen om de gör kontroll.

 

Annat ryggradslöst - i princip ok att ta in med lite undantag för diverse pestarter. Men många koraller tex är listade och har man då inte nödvändiga handlingar med sig kan det bli jobbigt på riktigt.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...