Välkommen till Saltvattensguiden

Registrera dig nu för att få tillgång till alla våra funktioner. När du registrerat dig och loggat in, kommer du att kunna bidra till denna webbplats genom att skicka in ditt eget innehåll eller svara på befintligt innehåll. Du kommer att kunna anpassa din profil, kommunicera med andra medlemmar via din egen inkorg (PM) plus mycket mer! Du kommer även att få tillgång till en stor kunskapsbank, vårt artikelregister, Köp & sälj m.m. Detta meddelande kommer att tas bort när du har loggat in.

MattiasN

Symphorichthys spilurus, Sailfin Släpper?

5 inlägg i detta ämne

Någon som har erfarenhet av denna? Syns ganska sällan i affärer och kan bli ganska stor? Beskrivs ibland som lite skygg och med tiden ett hot mot mindre fisk...

Snygg som attans iallafall! Måste finnas någon som har/haft!

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Äh, Sailfin Snapper ska det ju va, autocorrect :)
Kallas även Threadfin Snapper och Blue-lined sea bream

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

60 cm kan den bli. Jäkligt fin !

Jag har en rovfiskbalja på 1700 liter idag, men i dagsläget sötvattensarter. Har en idé om att köra saltarter i detta i framtiden :) Grouper, kulfisk, drake, blåprickad rocka .. Många häftiga kandidater till det projektet. 

E001DCC4-26F7-46B3-8428-E36EDE4B172E.jpeg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det ser ut som en fin firre!
Tycker dock det finns få bilder på nätet och inte mycket skrivet om den på forum o dyl. Det är inte så ofta jag sett den i butik heller men ibland finns den ju, någon borde ju ha haft den :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Alltid kul att läsa på om en ny firre, just denna känns ganska avskräckande för de flesta med sitt "extremly fast growing...eats fish and crustaceans..", och ja storleken då :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu