Gå till innehåll

Mg skyhögt och tokstabilt


Strom

Rekommenderade inlägg

Jag har länge kört Triton Base men för ca 2 månader sedan gick jag över till core7.

 

Innan bytet rullade allt på superfint och värden i karet var stabilt och galen tillväxt på allt...

 

När jag bytte till core7 fick min doserpump flippen och doserade mg och ca som en dåre över ett par dygn. Det resulterade i att mg gick upp till ca 1700-1800 och ca till 570-600.

 

En del korall tog självklart stryk och jag kopplade genast bort ca och mg från doseringen. Jag gjorde ett större vattenbyte men som väntat gav set inget jätteresultat i spädning.

 

Då bestämde jag mig för att vänta ut det hela. Idag ca två månader senare är det ordning och reda när det gäller ca och alla andra värden förutom mg som ligger kvar på ungefär 1600...

 

Jag kan inte för mitt liv förstå varför det inte sjunker mer än 100 mg/l på två månader när tillväxten hos korallerna har kickat igång och övriga värden har stabiliserat igen.

 

Jag doserar ca och alk men har fortsatt mg bortkopplat. Någon dom har en förklaring till detta?

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...