Gå till innehåll

Nollställa aktiva timmar nätdel


Kimozabe

Rekommenderade inlägg

Hej @Lasse

Hoppas du ser detta och har tid :)

Jag skulle vilja nollställa antalet timmar ett uttag varit igång, har för mig jag sett det någonstans men hittar verkligen inte det. 

Tänkte nolla uttaget för min booster-pump för att se hur många timmar den ungefär kan gå innan filter etc behöver bytas. 

 

Mvh

Kim

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej @Lasse

Hoppas du ser detta och har tid

Jag skulle vilja nollställa antalet timmar ett uttag varit igång, har för mig jag sett det någonstans men hittar verkligen inte det. 

Tänkte nolla uttaget för min booster-pump för att se hur många timmar den ungefär kan gå innan filter etc behöver bytas. 

 

Mvh

Kim

Jag har ingen ghl4 eller dator mot min ghl men för att nolla tidräkningen så väljer jag in på Solknappen (Illuminations)

Väljer den meny operating hours

Sen så den kanal som är aktuell

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1 timme sedan, wrang sa:

Jag har ingen ghl4 eller dator mot min ghl men för att nolla tidräkningen så väljer jag in på Solknappen (Illuminations)

Väljer den meny operating hours

Sen så den kanal som är aktuell

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ahhh, kanske bara går att nolla tidräkning på belysning och inte specifika uttag?

Synd så fall. 

Mvh

Kim

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...
On 2018-12-28 at 18:06, Lasse sa:

Du kan nolla specifika uttag i P4 men behöver senaste FW tror jag. FW 7.17

 

5c2657cd76097_ScreenShot12-28-18at06_04PM.PNG.245aed64a07a86dc73ef27f6101ed5e6.PNG

'

MVH Lasse

Har inte blivit av än, provat vid flera tillfällen att göra backup men får samma felmeddelande och har därför inte vågat uppdatera datorn:

Här skulle det varit 2 bilder men kan inte bifoga *suck*

”Communication error, code28”

“Communication problem, disconnect now?”

 

Mvh

Kim

Ändrat av Kimozabe
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du behöver köra en äldre version av GCC. Gå in i C:program 086x. Leta upp en tidigare version av GCC. Gå in i det biblioteket och starta exe-filen. Gör backupen där. Gå ur och starta senaste versionen. Gör uppdateringen..

 

MVH Lasse 

Ändrat av Lasse
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för svaret @Lasse 

Då får jag leta lite, konstigt då jag inte gjort några uppdateringar men ändå kan jag inte göra backup, såg att även min logga av pH, temp etc oxå slutat fungera. 

 

Ska se om jag får rätt på det, återkommer om jag behöver mer hjälp :) 

 

Mvh

Kim

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

@Lasse

 

Detta är mina nuvarande versioner, jag hittar inga andra versioner av GCC. Kanske jag har missförstått men jag har endast haft den versionen, aldrig någon annan. Jag kan göra backup på sensor-data men inte inställningar. 

Firmware 7.12

GCC 1.1.1.4

 

Eller menar du att jag ska leta upp en äldre version av GCC på nätet och ladda hem den? 

Kan det vara wi-fi som strular på profiluxen för jag kommer olika långt i backup-processen innan det kraschar?

 

Har som sagt inte ändrat något, ej heller uppdaterat något vilket jag ju tydligen måste bli bättre på :) 

Mvh

Kim

 

EDIT: Jepp, det är något med wi-fi som strular. Provade att ansluta via 4g till Profiluxen och det fungerar inte längre, endast via wi-fi lokalt. 

Lyckades göra backup via USB så nu ska jag se över vad som behöver uppdaterad. 

Mvh

Kim

Ändrat av Kimozabe
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fasen, blev en hel del off topic här. 

@Lasse

Var hittar jag vilka som är dom senaste fungerande versionerna både gällande wi-fi modul och firmware? 

Eller det är alltid kopplat till GCC så förutsatt att man uppdaterar GCC så är det bara att köra den wi-fi modulen och ny tillgänglig uppdatering på profiluxen kommer ”automatiskt” upp, såg nu när jag gick in GCC V1123 att där är ny firmware. 

Hur är det med mina ”PAB:ar”, hur ser man om där är uppdateringar som behöver göras?

Om ja, finns där något sätt att få notifiering om att där är ny tillgänglig GCC att ladda ner så det inte blir som i mitt fall? :) 

 

Mvh

Kim

Ändrat av Kimozabe
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Usch, var några svettiga 10 minuter innan jag åter fick kontakt med profiluxen och i förlängningen belysning, pab:ar etc ?

 

Nu återstår bara frågan om mina pab:ar måste uppdateras 1 och 1 oxå eller jag är klar för denna gången. 

Firmware 7.18

Wifi 6913

PAB 1.01????

 

Mvh

Kim

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

6 minuter sedan, Lasse sa:

Är det 5.1 du har som powerbar så är 1.01 senaste firmwaren. Det behövs ingen uppdatering - använde du USB och det externa uppdateringsprogrammet till wifi?

 

MVH Lasse

 

Tack för svaret Lasse. 

Stämmer att jag har 5.1. 

 

Jag uppdaterade wi-fi genom webb-baserade sidan, där man loggar in och sen laddar upp önskad firmware. Vet inte vad det kallas. Jag gjorde detta trådlöst, inte med USB. 

Sen var jag tvungen att uppdatera själva profiluxen med laptop och USB. 

 

Allt fungerar, även loggning av prober etc som oxå hade slutat fungera. 

 

Plockar man alltid aktuell firmware från GCC så det är den man behöver hålla koll på om där kommit nya?

Kan man så fall få någon notifiering om att där finns ny version eller jag får hålla koll med jämna mellanrum på profilux downloads själv?

 

Mvh

Kim

Ändrat av Kimozabe
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

På deras forum presenteras ofta deras uppdateringar av GCC. Märk att den senaste är alltid en beta - det har hänt att de missat väsentligheter :) 

 

Uppdateringen via WiFi går snett ibland. Då kan du ta USB kabeln - gå hit. GHLControlCenter varierar med vad som sist Gå in på C - gå till Program(x86) sök upp senaste GCC  sedan till wifi och sedan till WiFi-Firmware updating tool - starta exe filen

 

294420835_190312doctritonchart.PNG.18879d078c7ef0b99e4da85063c3033f.PNG

 

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ahhh, tack för tipset @Lasse

Då kör jag allt via USB nästa gång. 

 

Såg att där var en senare version av GCC på profilux downloads men valde denna då den andra var beta och stod i beskrivningen att vissa funktioner kunde vara ej fungerande. 

 

Såg i appen att den nu kan notifiera en om man har några larm. Dock måste jag logga in.

Du vet inte om det möjligtvis går att få appen att pusha notifieringar eller det är fortfarande notifieringar via mejl som gäller? Så fall får jag testa att ställa in lite för nivåsensorer, temp etc och försöka få dom att fungera. 

 

Mvh

Kim

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...