Välkommen till Saltvattensguiden

Registrera dig nu för att få tillgång till alla våra funktioner. När du registrerat dig och loggat in, kommer du att kunna bidra till denna webbplats genom att skicka in ditt eget innehåll eller svara på befintligt innehåll. Du kommer att kunna anpassa din profil, kommunicera med andra medlemmar via din egen inkorg (PM) plus mycket mer! Du kommer även att få tillgång till en stor kunskapsbank, vårt artikelregister, Köp & sälj m.m. Detta meddelande kommer att tas bort när du har loggat in.

jeber

800+

7 inlägg i detta ämne

Efter 3 år med salt så blev det dags för det tredje akvariet .

Började med rsm 130 för att testa på och se hur svårt det var med saltvatten. Gick några månader sen blev mitt 360 salt och nu fick jag chansen att köpa ett större av en här på forumet.

Akvariet är 180x80x60 med en sump på 300l.

Skummare ati 250 och belysningen kommer vara ecotech g3. Finns även uv om det skulle behövas. Kommer ta lite tid att starta upp men nu är det på plats i källaren (var ett helvete att få ner det) och jag kommer aldrig ta upp det igen!

Mvh Jesper 127adf51cc2854af258e54ad0f9fc23c.jpg

3 personer gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då är det test fyllt och allt verkar bra. Ska börja installera lite teknik sen blir det en paus i 2 veckor pga jobb.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Blir kul att följa! Någon speciell inriktning i karet?

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Blir kul att följa! Någon speciell inriktning i karet?

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Kommer bli blandat som jag har i mitt 360 men mer sps och mindre mjukisar och absolut ingen bta är dock svag för euphyllia så det blir det säkert fler av. Kommer även testa en mussla när värdena tillåter och jag vågar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

f1580123bd7d777e9e60023441714362.jpg

Svårt att ta bild utan belysningen men men

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kommer bli blandat som jag har i mitt 360 men mer sps och mindre mjukisar och absolut ingen bta emoji1.pngemoji14.png är dock svag för euphyllia så det blir det säkert fler av. Kommer även testa en mussla när värdena tillåter och jag vågar.

Låter trevligt, är själv Euphyllia-älskare så ska bli kul att följa. 

Mvh

Kim

1 person gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Funderar lite på fisk. Har ju ett gäng som kommer följa med men någon ny får det bli i framtiden. Tanken är en vitbröstad kirurg kommer försöka få tag på 5-6 bangi kardinaler ganska tidigt med. Jag har 1 men tror inte den kommer acceptera nya kompisar.
De fiskar som får följa med är:
2 gula kirurger
1 Doris
2 clowner
1 mandarin
1 filfisk

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu