Jump to content
peppe67

När börja med dosering?

Recommended Posts

Vi startade ju upp i slutet av juni och vart efter har vi introducerat levande steg för steg. Nu har vi de flesta av de fiskar vi kommer att ha och har en del av korallerna och de börjar växa. Det är fortfarande Kh som jag får lov att justera genom att tillsätta 3g Kh-buffer var tredje dag.

Vi planerar att köra igång med algreaktor inom kort för att hålla Nitratet i chack.

I sommar vill vi ha kommit igång med dosering med doserpump och vi tänker köra "other methods".

När tycker ni att det är läge för att börja dosera med "other methods"? Ska vi vänta på något och i så fall vad?

Skickat från min SM-G955F via Tapatalk

När du inte hinner/orkar dosera manuellt så sätt i gång någon form av balling. tex balling light med doserpump.

När du inte hinner/orkar dosera manuellt så sätt i gång någon form av balling. tex balling light med doserpump.

Så då är det bara att köra igång då jag tänkte köra Triton.

On ‎2019‎-‎01‎-‎17 at 08:33, peppe67 sa:

Så då är det bara att köra igång dåemoji6.png jag tänkte köra Triton.

Hej! Jag ska själv köra igång med tritonmetoden, men tänker starta doserpumpen så fort värdena börjar ändras och det är inte aktuellt för än jag satt i de första korallerna. Så du ska ju bara köra på. Jag var själv intresserad av denna tråd, men det blev inte mer information än vad man redan visste, ha ha!