Gå till innehåll

Coral Moon Box LED utan Wifi


Claes_A

Rekommenderade inlägg

Det lilla akvariet på jobbkontoret frodas under garage-LED från Jula men estetiken blir lidande. Jag vill visa fluorescens för mina kollegor och inte nyanser av brunt.

 

Coral Moon Box LED verkar ju vara överkomlig. Men Wifi:t är låst bakom särskilt krånglig inloggning (staten och IT ni vet). Går den ens att köra utan Wifi och finns då någon funktionalitet alls kvar?

 

(Eller om någon har något annat förslag på hängande LED till ett 50-literskavkvarium med lite skivanemoner, knappar och mjukisar.)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det fina i svanesången med denna - i mitt tycke verkligen väldigt bra LED - är att du kan köra den både i klient och accesspunkts läge, Ny är den i accesspunktsläge vilket innebär att den sänder ut ett eget nätverk med sig som enda medlem. Du letar reda på nätverket med din telefon och ansluter direkt dit och får en punkt till punktuppkoppling för din app. Du får ingen internetuppkoppling för telefonen (om du inte kör den i mobildataläge samtidigt) men internet behövs inte för att få det att fungera. 

 

Ta det väldigt försiktigt med de vita 5-wattarna i denna armatur - jag lyckades bränna en del högt uppsatta koraller innan jag förstod kraften i dessa.

 

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det målet så är denna armatur nog bästa valet. Du kan köra den som en hjälplig RGB källa (alltså skrota de lumenstarka vita men ändå få ett vitt sken) - detta gör att de svaga fluoriserande ljuskällorna syns utan att dit öga blir bländat av "lumenfönstret" styrka. Kör rött, grönt och 470 blått fullt. Kräma på med de andra blå våglängderna men håll de vita på noll eller nära noll. Jag hade den första varianten och där saknades amber och cyan tror jag. Men det skall inte påverka tycker jag

 

MVH Lasse

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det låter bättre och bättre det här! Tror jag fick nån rebattkupoänbg via emailen också.

 

Mina hemmapulade 4 X 50 kr 10 W LED-strålkastare från Jula gör förvisso djuren toppenglada (tog bara några veckor så delade sig två olika Rhodactis) men de fina lysande djuren från akvarieaffären blev Östersjölikt brunbeiga i min socialrealistiska setting. (Notera skummarklassikern från 80-talet).

 

 

640911930_Skarmavbild2019-02-02kl_11_05_49.thumb.png.63a52665620fc8316c7a6812875b4ceb.png

 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...