Gå till innehåll

Fraktkostnad diamantaquarien Tyskland


Putte

Rekommenderade inlägg

4 minuter sedan, mikoto sa:

Akvarielagret i Stockholm bygger väl? Eller har de slutat?

 

när jag frågade om offert hos dem så ville de göra det på "löpande räkning" och skulle ha 900kr i timman (lite osäker på timdebiteringen, men det var sjukt högt).  

han som gjorde kar åt dem gjorde inga fina jobb, men de kanske har hittat någon annan?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...

Ja, jag gjorde likadant. Akvarierna i sig var kanon. Men kommunikation och leveranstid var under all kritik, jag tror tyvärr inte han bättrat sig där. Men man vet ju aldrig. Jag har för mig att de som köpt väldigt stora kar har de nog haft bilar med en kran på eller liknande. Men det måste nog någon som köpt ett sådant uttrycka sig om, mina akvarier var bägge under 200 liter och chauffören och jag bar fram de till dörren tillsammans.

Ändrat av mikoto
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, vi väntar på vårt nya hus ska bli klart och då är planen/drömmen att äntligen få ett stort kar. Gärna 1125L/1400L. Som sagt det jag har sett tillverkats i Sverige hittills är inte så snyggt. Som jag förstår tar Diamantakvarien ca 7 lax för frakt med då får man också riktig fin finish. Polen verkar vara populär hos många verkar det som, men är det lika pålitliga som tyskarna?, det är ändå rätt mycket pengar som står på spel? Vet ni vad priserna ligger för en 250cm i Polen med bänk?

Ändrat av Christian2010
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

@Christian2010 det beror på vad du menar med pålitlighet. Jag har aldrig hört om någon som inte fått sitt kar. Jag har heller inte hört om någon som fått sitt inom utlovad tid. Mitt tog väl ca 3 månader extra med ett antal ospecificerade kommer om två veckor löften när jag mailade och frågade.  Är man beredd på att vänta så får man ett fantastiskt fint akvarium till oslagbart pris. Själv skulle jag lätt beställa därifrån igen. Det finns en hemsida med lite prisexempel tror jag. 

Ändrat av peterj66
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

16 timmar sedan, Christian2010 sa:

Vad ingår eller hur går till gällande frakten, levereras till dörren, måste man ha folk för att lasta ner? Bära in är en sak men att de kan ställa det utanför garaget? 

 

Leverans till tomtgräns på pall vill jag minnas Diamant kör med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...