Gå till innehåll

Ansluta 40mm slang till ClariSea Gen2 SK-3000


Christian J

Rekommenderade inlägg

5 hours ago, stigigemla said:

Antagligen är Clarisea exakt likadan som Bubble Magus som jag säljer och då behöver du Tangitlim, 1 reducering 40/32 och en stump 40 rör.

Finns det alltså övergångar/reduceringar med 40mm innermått i ena änden och 32mm yttermått i andra?

 

Är lite osäker på de jag sett, på den här korta 40-32mm verkar 40mm vara på utsidan och 32mm på insidan (då krävs väl ett 32mm rör till Clarisea), medan på den här långa 50/40 -32mm verkar både 40mm och 32mm vara innermått (så då krävs väl två rör).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

On 2019-02-23 at 18:39, Christian J sa:

Finns det alltså övergångar/reduceringar med 40mm innermått i ena änden och 32mm yttermått i andra?

Det finns - det är dessa 

 

resizer.php?i=10500930_1.gif&w=180

 

Finns med 40 mm innermått i ena änden, 20 mm eller 25 mm innermått i den andra- Yttermåttet på smala ändan är 32 mm. 

 

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

2 hours ago, stigigemla said:

Jo det behövs. (Sitter redan på Bubble Magus).

Clarisean har en 90-böj, det är därför jag antar att det är innermått.

 

1 hour ago, Lasse said:

Finns med 40 mm innermått i ena änden, 20 mm eller 25 mm innermått i den andra- Yttermåttet på smala ändan är 32 mm.

Aha, tack! Lurigt det där när säljarna inte anger alla måtten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej , sätt gärna dit en unionskoppling så blir det enklare , har du möjlighet att ta en bild ? vissa delar som sitter så långt ner i sumpen behöver du inte limma ,

det räcker med ett eller två varv med vanlig tejp , men  det ska gå trögt när du vrider ihop PVCn om du använder tejp, 

mvh stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...