Gå till innehåll

Vattenbubblor som stannar


glamsjo

Rekommenderade inlägg

Hej jag har problem med att vattenbubblorna "stannar" på stenarna. Alla värden är helt okej men jag har tidigare haft problem med alger, men det har börjat att avta nu. Däremot tror jag att resterna har gjort att vattnet har blivit lite grumligt, inte märkvärt men man ser det om man kollar riktigt nära.

post-841-144689125278_thumb.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan vara alger som tillverkar dina bubblor, så om ditt algproblem är påväg åt rätt håll så komme rnog dina bubblor försvinna med tiden. Du kan även kontrollera att du inte har en skummare eller en ytavrinning som står och producerar massa onödiga bubblor, då får du bygga en bubbelfälla, det fins en massa gamla trådar på det ämnet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också problem med bubblor som fastnar under algerna (cyanobakterierna). Har haft det sen i jul ungefär :( Har kört rowaphos och aktivit kol, inte ett skit hjälper. (använder osmosvatten också).

Antar att det är positivit att bubblorna blir till men likväl ser det ut som skit, (orkar inte rensa cyanobakterier varje dag längre heller så det blir väl max varannan dag).

post-1559-1446891252905_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är bubblorna gröna?? för det är mina!! Vad katten är det får något? Och hur får man bort dem?

Låter som om du har Valonia. Du blir av med dom om du tar ur stenarna med alger och plockar dom manuellt i en hink med saltvatten. Det finns även vissa krabbor äter dom, men detta är inte 100% säkert.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...